mycke_nu skrev:
Det var nog mest så att "någon" inte hade kollat trycket sedan sommardäcken kom på i våras..
Du ser där MathiasS, man ska inte dra förhastade slutsatser ;)
 
Förhastade eller icke får man aldrig tveka att dra slutsatser som passar ens syften.....
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
ullberg
Dessutom har ju Mathias fått vatten på sin kvarn när det gäller förhastade inköp, speciellt sådana där jag mfl. ifrågasätter överväganden helt orimliga i förhållande till inköpspriset.

Jag håller därför tyst en stund i frågan tills avfettningsmisstaget är glömt (och gör samtidigt ett orimligt långt övervägande kring val av röjsåg, vilket borde vara helt i Mathias smak, eller? ;) )

/U
 
Ditt sk övervägande i valet av röjsåg är för länge sedan genomskådat som en taktisk manöver för att dölja att du redan valt den rätta vägen i denna fråga. Det är ok.
 
Hur går det här då, har det blivit någon luftpåfyllare än?

Jag är på jakt efter en också, den behöver inte vara så värst bra i mitt fall dock, däremot vill jag kunna pumpa både bildäck och cykeldäck med lite varierande ventiler. Finns det en pryl som klarar allt detta?
 
vectrex skrev:
Hur går det här då, har det blivit någon luftpåfyllare än?
Nästan oförskämt att fråga så efter endast två och ett halvt års research...:D
 
Exakt. Oförskämt var ordet.

Att hantera olika ventiler är inte ett problem. Biltema säljer kit med alla nipplar för en liten peng. Beroende på vad du har för cykeldäck är problemet snarare att den optimala skalan på manometern är några bar för bilen och många bar för cykeln.
 
Noggrannhet är en dygd, vissa saker ska man inte hasta med...tex en god whisky och luftpåfyllare.. ;)
 
Om det skall pumpas cykel, så kommer det inte att gå med en manometer. I däcken på en fatbike har man ca 55 kPa, och på en räser har man ca 700-800 kPa.
 
mattiasp skrev:
Om det skall pumpas cykel, så kommer det inte att gå med en manometer. I däcken på en fatbike har man ca 55 kPa, och på en räser har man ca 700-800 kPa.
Jag tror inte detta kommer vålla några våldsamma problem. Har ingen räsercykel och pumpar de flesta cykeldäck relativt hårt typ 300 kPa.
 
MathiasS skrev:
Exakt. Oförskämt var ordet.

Att hantera olika ventiler är inte ett problem. Biltema säljer kit med alla nipplar för en liten peng. Beroende på vad du har för cykeldäck är problemet snarare att den optimala skalan på manometern är några bar för bilen och många bar för cykeln.
Ber om ursäkt å det ödmjukaste! Naturligtvis kräver alla verktygsinköp noggrann research. Jag borde självklart insett att man på 2,5 år knappast hinner utvärdera den stora floran av luftpåfyllare.


Lust att länka till sådana nipplar på Biltema?
 
Mikael_L
Remne skrev:
Noggrannhet är en dygd, vissa saker ska man inte hasta med...tex en god whisky och luftpåfyllare.. ;)
Men här har Mathias kanske missuppfattat något, luftpåfyllaren blir inte bättre av att ligga 15 år hos tillverkaren.
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Denna har jag men där är ju ingen för boll med så den köpte jag lös.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.