114 039 läst ·
349 svar
114k läst
349 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Dessutom har ju Mathias fått vatten på sin kvarn när det gäller förhastade inköp, speciellt sådana där jag mfl. ifrågasätter överväganden helt orimliga i förhållande till inköpspriset.
Jag håller därför tyst en stund i frågan tills avfettningsmisstaget är glömt (och gör samtidigt ett orimligt långt övervägande kring val av röjsåg, vilket borde vara helt i Mathias smak, eller?
)
/U
Jag håller därför tyst en stund i frågan tills avfettningsmisstaget är glömt (och gör samtidigt ett orimligt långt övervägande kring val av röjsåg, vilket borde vara helt i Mathias smak, eller?
/U
Hur går det här då, har det blivit någon luftpåfyllare än?
Jag är på jakt efter en också, den behöver inte vara så värst bra i mitt fall dock, däremot vill jag kunna pumpa både bildäck och cykeldäck med lite varierande ventiler. Finns det en pryl som klarar allt detta?
Jag är på jakt efter en också, den behöver inte vara så värst bra i mitt fall dock, däremot vill jag kunna pumpa både bildäck och cykeldäck med lite varierande ventiler. Finns det en pryl som klarar allt detta?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Exakt. Oförskämt var ordet.
Att hantera olika ventiler är inte ett problem. Biltema säljer kit med alla nipplar för en liten peng. Beroende på vad du har för cykeldäck är problemet snarare att den optimala skalan på manometern är några bar för bilen och många bar för cykeln.
Att hantera olika ventiler är inte ett problem. Biltema säljer kit med alla nipplar för en liten peng. Beroende på vad du har för cykeldäck är problemet snarare att den optimala skalan på manometern är några bar för bilen och många bar för cykeln.
Jag tror inte detta kommer vålla några våldsamma problem. Har ingen räsercykel och pumpar de flesta cykeldäck relativt hårt typ 300 kPa.mattiasp skrev:
Ber om ursäkt å det ödmjukaste! Naturligtvis kräver alla verktygsinköp noggrann research. Jag borde självklart insett att man på 2,5 år knappast hinner utvärdera den stora floran av luftpåfyllare.MathiasS skrev:
Lust att länka till sådana nipplar på Biltema?
Tack för förståelsen av denna svåra situation.
Av någon anledning hittar jag inte kittet jag har på Biltema, det närmaste jag kommer är munstyckena i denna artikel:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tr...a/Mini-renblasningspistolluftpafyllare-17394/
Av någon anledning hittar jag inte kittet jag har på Biltema, det närmaste jag kommer är munstyckena i denna artikel:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tr...a/Mini-renblasningspistolluftpafyllare-17394/
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Denna har jag men där är ju ingen för boll med så den köpte jag lös.