Ska bygga fritidshus och beställt i stort sett bara väggmoduler och bjälklag av Husleverantör.
Leveransen får vara 4 tim sen innan den blir "försenad" står det i det finstilta. Det kan man ju förstå med tanke på trafik och annat.

Men om förseningen blir längre... vad gäller då?
Man måste väl skriva in nån klausul i avtalet om vite eller vem(husleverantören) som ska betala de faktiska kostnader för "lossningsmaskiner "och snickare som står och väntar och tickar pengar.

Om leveransen dessutom skulle bli en/flera veckor försenad och man får skicka hem snickare och annat som då kanske inte har nåt annat jobb(inkomst). Vem står för det?

Hur formulerar man ett sånt tillägg i avtalet?:confused:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.