Hej!
Jag bygger just nu en hylla i köket, men skulle behöva lite tips och hjälp. Jag skulle vilja försänka L-järnen som bär upp hyllan, (se bilder), så att jag får undersidan helt plan. (Tanken är att fästa en redahylla därunder).
Vad är bästa/enklaste sätt att göra det på? Med överhandfräs, eller finns det något annat sätt?
Jag bygger just nu en hylla i köket, men skulle behöva lite tips och hjälp. Jag skulle vilja försänka L-järnen som bär upp hyllan, (se bilder), så att jag får undersidan helt plan. (Tanken är att fästa en redahylla därunder).
Vad är bästa/enklaste sätt att göra det på? Med överhandfräs, eller finns det något annat sätt?
Får du något kvar att skruva i om du försänker in de där grova järnen i den tunna hyllan?B Baconlivet skrev:Hej!
Medlem
· stockholms län
· 271 inlägg
Otroligt störigt när man halvvägs genom videon kommer till "jag använder min CNC för att göra mallen" och "man kan använda vad man vill men jag har ju en CNC så jag använder den". Jaha, men gör urtagen för gånggärnen med den när du ändå håller på då.Microkatten skrev:
Tack alla för bra svar och tips! Just nu lutar det åt överhandfräs, vilket jag kan låna av en vän. Känns för svårt att få in djupet bra och jämt med stämjärn, speciellt för en nybörjare som mig.
Klicka här för att svara