Hej

Jag har nyligen låtit ett företag isolera mitt yttertak med iCell lösullsisolering, inga konstigheter med det utförda arbete. Men igår så blev jag uppmärksammad på att produkten som är installerad har fått försäljningsförbud genom föreläggande från Boverket.

https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...d-aterkallelse-och-andra-beslut/icell-losull/

Jag kan inte utläsa exakt varför de har fått försäljningsförbud, men vet att processen ska gå ganska långt för att komma till ett förbud.

Vad är rimligt att göra i mitt läge, jag har fått en produkt installerad som är förbjuden att sälja utan att företaget informerar om läget?

Tacksam för råd.

fick du det installerat före eller efter den 18sept?

jag tror ju att det beror på brandegenskaper....

(ta en näve av det du har och testa hur det brinner)(Utomhus) ( i något obrännbart)

J
Du kan nog inte kräva något då Boverket har skrivit:

”Boverket har bedömt att material som redan har sålts till slutanvändare inte behöver återkallas.”

Det installerades efter att förbudet trädde i kraft.

J
P Petam skrev:
Det installerades efter att förbudet trädde i kraft.
Då får du reklamera jobbet och kräva att dom använder ett godkänt isoleringsmaterial..
Har du betalt jobbet?

Nej inget betalt och har inte heller fått fakturan för arbetet ännu.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
P Petam skrev:
Nej inget betalt och har inte heller fått fakturan för arbetet ännu.
En skriftlig reklamation så snart som möjligt där ni talar om att ni har fått isolering som har försäljningsförbud i erat hus där ni kräver att det byts ut..

Tack för tipsen, ska ta tag i det i veckan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.