Ska få köpa mina föräldrars hus till taxeringspris, frågan är bara vad händer vid deklaration för föräldrarna, de har själva byggt huset för många herrans år, är det ev överskott på priset över taxeringsvärdet som man skattar på eller är det från vad huset kostade att bygga...exempelvis kanske de la ner 50 t kr på den tiden för att bygga huset o nu ska de säljas för 700 t kr ??? De ska köpa en central lägenhet, får de då dra av ngt från vinsten när de köper lägenheten....?

Haft svårt hitta ngt om detta, mkt novis...
 
yonna skrev:
Reavinstbeskattningen höjs nästa år så det är vettigt att fixa försäljningen detta år.
Hur mycket blir den då??


//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.