Hej!
Kan ni rekommendera vad man ska ha för villa och hem-försäkring?
I april flyttar in i ett helt nybyggt hus som från Småa. Det medföljer ju en byggfelsförsäkring (?) på 2 år. Så vad ska jag välja för villa- och hem-försäkring?
Insplanet AB har nu "sålt på mig" en försäkring från "Moderna försäkingar" som går på 2260. Då har jag tagit högsta självrisken på villan på 8000, medan hemförsäkringen har 2000,
Bra? Säljaren verkade mest intresserad av att sälja och mindre att lita på vad gällde att se till mina behov..

Thomas59
kina33 skrev:
Hej!
Kan ni rekommendera vad man ska ha för villa och hem-försäkring?
I april flyttar in i ett helt nybyggt hus som från Småa. Det medföljer ju en byggfelsförsäkring (?) på 2 år. Så vad ska jag välja för villa- och hem-försäkring?
Insplanet AB har nu "sålt på mig" en försäkring från "Moderna försäkingar" som går på 2260. Då har jag tagit högsta självrisken på villan på 8000, medan hemförsäkringen har 2000,
Bra? Säljaren verkade mest intresserad av att sälja och mindre att lita på vad gällde att se till mina behov..
Har gått via Insplanet då det gäller bilförsäkring och då fick jag en bra deal. I nya huset var dom inte konkurrenskraftiga.

De flesta försäkringsbolagen har en räknesnurra där du själv kan gå in och beräkna din premie. Med det som grund är det dags att ringa upp fösäkringsbolagen och deala lite. Kolla om du kan få helkundsrabatt (bil, båt annat), kolla om medlemsskap i Villaägarna eller olika yrkes-/fackliga organisationer eller what ever organisationer har rabatt. Larm kan ge rabatt. Fråga så kanske dom kommer upp med mer saker.

F-bolagen är lite stelbenta men inte omöjliga - försök att pruta eller få med något extra. Tala om vad konkurrenterna erbjuder så brukar dom vakna till.

Gör en lista på tex självrisker och försäkringsbelopp som du utgår ifrån så att förslagen blir jämförbara.

Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.