N
Hej.
I mitt bygglov har jag ett förrådsloft över bakre delen av huset, resten öppet till nock. Det får enligt bygglovet inte vara "bostadsyta" där uppe, vilket det givetvis kommer bli senare efter slutbesiktningen.

Finns det några regler eller bestämmelser hur det byggtekniskt ser ut , alltså om det bara är ett räcke där uppe, ja då är det loft och är det hel vägg är det förråd ?
Vill enbart bygga räcke där, men tolkas det då som loft istället som förråd tro ?
Ja, jag kan fråga KA eller bygglov, men vill inte koppla in dessa nu,
Tycker inte heller att det framgår tydlig i mina ritningar om det är vägg eller inte där faktiskt.. ( ritat själv och är godkända så som jag ritat, men har inte beskrivit vägg/räcke där dumt nog )

Vad jag vet får du inte inreda det som boyta, med räcke kan det kanske tolkas som något liknande. Lämna öppet och kalla det förvaring på slutsamrådet. Det gick igenom för oss

• Gilla
nova383
  • Laddar…
N
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad jag vet får du inte inreda det som boyta, med räcke kan det kanske tolkas som något liknande. Lämna öppet och kalla det förvaring på slutsamrådet. Det gick igenom för oss
Ja. Det låter logiskt, inget räcke så kan det ju inte vara boyta... Kör på det tror jag

Det påverkar inte användning, du kan lika gärna ha räcke OCH förråd.

Kommunen kan inte "anta" att du ska använda huset på ett annat sätt än vad du själv har redovisat eller berättar. Du är byggherre så du ansvarar för det som görs i huset.

• Gilla
nova383
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.