Hej,

Jag har plötsligt, sedan igår kväll förlorat vattentrycket i dusch och badkar. Från att vara ett bra tryck till att det bara sakta strilar ut från kranarna. Trycket i kök (våningen ovanför) tycks vara intakt medan även toalettens handfat på övervåningen tycks ha tappat en del tryck.

Upptäckte det i morse när både tvättmaskin och diskmaskin var igång så jag tänkte att det kanske berodde på det, men när jag kom hem från jobbet och både tvätt- och diskmaskin avstängda så är trycket fortfarande obefintligt.

Har inte mixtrat med några inställningar över huvudtaget. Några idéer om vad det kan bero på?

Och säg inte läcka... :(

Frysning?

Nej, skulle inte tro det. Det har varit betydligt kallare än i natt den här vintern.

Skit i silarna?

Är det lika dåligt på kallt som varmt vatten?

Säker på att det inte är "sparstril" i kökskranen som verkar fungera?

När vi fick det fenomenet visade det aig vara en massa sand i inkommande ledning. en kommungubbe var här och spolade igenom 10 kubik med högsta tryck för att få bort det. Grannen nedanför var inte glad åt den bevattningen kan jag ju säga.

Om det är sparstril på den kranen är det nog frysta ledningar iallafall. Det kan ju smyga sig på sakta i kylan, men märks inte förrän ledningsdiametern blir tillräckligt liten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.