1 516 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Förlorat min parkeringsmöjlighet
På ett område har ett förslag till byggnadsplan gjorts och denna byggnadsplan har fastställts.
(103 fastigheter)
Eftersom genomfartsvägen skulle befrias från utfarter från fastigheter grävdes min utfart bort
och mina parkeringsmöjligheter försvann.
Vilka rättigheter har jag som fastighetsägare när jag mot min vilja förlorar både utfart och
parkeringsmöjlighet på min friköpta tomt?
Vilka skyldigheter har samfällighetsföreningen mot mig som förlorar möjligheten att köra in
på min tomt samt att jag förlorar mina parkeringsplatser?
Besvärlig situation
halle4
(103 fastigheter)
Eftersom genomfartsvägen skulle befrias från utfarter från fastigheter grävdes min utfart bort
och mina parkeringsmöjligheter försvann.
Vilka rättigheter har jag som fastighetsägare när jag mot min vilja förlorar både utfart och
parkeringsmöjlighet på min friköpta tomt?
Vilka skyldigheter har samfällighetsföreningen mot mig som förlorar möjligheten att köra in
på min tomt samt att jag förlorar mina parkeringsplatser?
Besvärlig situation
halle4
Vet inte dina förutsättningar men generellt skall man vid fastighetsbildningar se till att ha åtkomst (dvs tillfartsväg) till den nybildade fastigheten.
Vad gäller parkering så känns det inte orimligt att du får lösa det själv på din egen mark.
Så gör väl de flesta andra?
Vad gäller parkering så känns det inte orimligt att du får lösa det själv på din egen mark.
Så gör väl de flesta andra?
Moderator
· Stockholm
· 57 842 inlägg
Vet inte om jag riktigt förstår läget. Du har alltså haft en infart från vägen, som man nu inte vill låta dig använda. I så fall måste de anvisa en annan väg till din fastighet. Det där med parkering, gällde det plats på din tomt, eller möjligheter att parkera på annan plats?
Klicka här för att svara