Eftersom det gamla garaget som inhyst åkgräsklipparen, bildäck och massa annat skit får nytt användningsområde så tänkte jag förlänga uthuset.
Eftersom den gamla delen av uthuset inte har ett golv så är konstruktionen ganska enkel, långt mellan stolpar och plintar och inte så grova reglar. Men min nya del tänkte jag ha ett golv i. Jag är nybörjare till att konstruera sådant här och hoppas på hjälp.
Min tanke är att resa stolpar på plint utmed sidorna precis som den gamla delen. På utsidan av stolparna spikar jag regel för fasaden som den gamla. Men på insidorna tänkte jag fästa reglar som golvplanken kan vila på. Planken ska gå i riktning längs långsidan. Reglarna vilar i mitten på lecablock eller dylikt.
Jag behöver inget golv som är solit som sten, men det ska bära min åkgräsklippare, däck till 2 bilar och lite annat skrot. Räcker plintavstånden till? Kan jag ha glesare? Dimmension på stolpar och reglar?
Jag tänkte köpa färdiga plintar och göra som jag läst ngn föreslå; gräva, ner med några spadar betong och sen trycka ner plinten i och väga av. Marken är morän, dvs mkt sand och sten. Kommer det fungera?
Mycket tacksam för snabb hjälp då jag nästa helg har grävmaskin hemma och tänkte förbereda för detta.