Har köpt en diskmaskin från ikea och upptäckte att avloppsslangen är lite för kort. Plockade upp en längre slang på väg hem från jobbet idag, men när jag skulle byta ut den som satt i maskinen märkte jag att den inte var avtagbar.

Hur ska jag göra för att förlänga slangen? Ska jag bara skarva de två slangarna, och behöver jag isåfall köpa någon rördel att skarva med, eller ska jag skruva upp diskmaskinen och försöka byta ut hela slangen på det sättet?

finns speciella skravhyllsor att annvända när man förlänger avloppsslang till DM/TM och dylikt.
Bla finns en rätt bra i pvc plast som man kan dra till rätt duktigt och även montera dubbla slangklämmor

Var hittar man en sådan?

Varför inte fråga ikea?

Sveng skrev:
Varför inte fråga ikea?
Det var det första jag gjorde. Fick svaret att man inte får installera en diskmaskin själv utan att jag skulle vända mig till en VVS-installatör.

Va!? Vad var det för skitsnack? Så länge elen är framdragen till ett vettigt eluttag och du behåller stickproppen på diskmaskinen så är det ju inget märkvärdigt med en sådan installation...

Dahl onninen avesta eller hos någon lokal vvs firma med välhållet lager

Fick tag på en skarvhyllsa förra veckan och det funkar jättebra. Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.