Hej,
Har ett litet fritidshus som är underbart på många sätt men vi skulle behöva förlänga altanen något. På bilderna ser ni hur det ser ut idag och tanken är att förlänga med cett span", utan tak. Detta för att kunna sitta och äta utan att det är skittrångt. Lol

Som ni ser är det två stolpar i mitten, tror ni man kan ta bort dem och I så fall, vad ska man förstärka med?

Hur gjuter man sådana plintar som är på bilden? Hur djupt måste man gräva etc? Något specifikt jag måste tänka på när jag gör detta?

• Altan av ett rött fritidshus med vita staket och stolpar, behöver utvidgas, synliga plintar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanens hörn med rödmålad bjälke och stolpe, betongplint och stuprör intill blå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte du kan ta bort stolparna, men för att kunna svara behöver man mer info.

N Noseone skrev:
Tror inte du kan ta bort stolparna, men för att kunna svara behöver man mer info.
Det hela är en förlängning på innertaket, som du ser. Plåttak, tidigare takpannor, så kan tänka mig att det inte är allt för mycket tyngd som det hela utsätts för. Invändning är taket isolerat, tror dock inte det ligger isolering ända ut.

Snölaster?

N Noseone skrev:
Snölaster?
Är i Gästrikland så de kan självklart vara betydande, de har du rätt i.

Du kan självklart ta bort stolparna om du växlar av, ev förstärker upp de yttre stolparna. Men man behöver veta avstånd, hur det ser ut på insidan av taket osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.