1 507 läst ·
27 svar
2k läst
27 svar
Förhöjningsram 86x86mm
Bara för att förtydliga. 86x86mm är ett "standardformat" för många dosfronter (finns säkert något fint namn för formatet osv). Det är alltså inget märkligt med formatet, vanliga ELKO förhöjningsramar funkar (behöver möjligen tas ur lite för att tunna ut kanten).
Jag har beställt http://www.ebay.co.uk/itm/4pcs-Squa...ite-86x86mm-/291501043641?hash=item43ded0efb9 (7mm tjocka box-lock) så får jag se om det går att såga ur locket så att det blir en ram istället.
Om någon vet en låg ram, så är det fortfarande intressant.
Jag har beställt http://www.ebay.co.uk/itm/4pcs-Squa...ite-86x86mm-/291501043641?hash=item43ded0efb9 (7mm tjocka box-lock) så får jag se om det går att såga ur locket så att det blir en ram istället.
Om någon vet en låg ram, så är det fortfarande intressant.
Som du kan se på bilderna, så leverar USB-uttaget 2A och eftersom USB är på 5V så drar uttaget max 10W.tommib skrev:
Det kanske har undgått dig, men jag har inte rekommenderat någon produkt i den här tråden. Jag har länkat till en produkt i det fall någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig att hitta en förhöjningsram och då skulle kunna intressera sig för hur den ser ut.
Om du har mossa på taket och du visar en bild på huset för att få råd, skulle du då bli nöjd om folk började prata om dina fula möbler och dina orensade rabatter?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Du har inte REKOMMENDERAT men väl länkat till en kul produkt och därmed spridit denna produkts existens.
Effekten till USB från 15 watt POE ÄR på gränsen, det finns ingen spänningsomvandling som är förlustfri och det ska drivas en AP och ett ADSL modem också.
Nu har du klargjort att det ska inte nätanslutas så det är bara andra som ska läsa detta.y
Sedan har vi en annan marginalparameter, apparaten är specad för 220 volt, vi har sedan förra århundradet 230.
Protte
Effekten till USB från 15 watt POE ÄR på gränsen, det finns ingen spänningsomvandling som är förlustfri och det ska drivas en AP och ett ADSL modem också.
Nu har du klargjort att det ska inte nätanslutas så det är bara andra som ska läsa detta.y
Sedan har vi en annan marginalparameter, apparaten är specad för 220 volt, vi har sedan förra århundradet 230.
Protte
Se ovan från prototypen. Jag kan också räkna ut att 5x2=10. Men som prototypen säger ska det drivas annat också, samt att DC-DC-konvertern garanterat inte är förlustfri. Lägg på lite långa ledningar på det så ska du se att det kan bli problem. Men detta känner du säkert till.
Nu länkade jag ju alltså till produkten enbart för att visa dess utseende och kunde inte tänka mig att själva apparaten kunde väcka ett sådant intresse hos er. Jag skrev i mitt inlägg "typ" en sådan här... Den jag har har varken möjlighet till nätanslutning eller ADSL (tror ärligt talat inte att någon modell har ADSL utan vad de menar är antagligen att den kan koppla upp sig mot en ADSL-router vilket är tämligen självklart, de hade lika gärna kunnat skriva fiber). Jag bara googlade efter första bästa bild som visade produktens faktiska utseende eftersom det var det som var relevant för mitt inlägg. Så det är varken exakt den produkten som beskrivs där eller den säljaren.prototypen skrev:
Rent effektmässigt så ligger det inte alls på gränsen, men du kanske har detaljkunskap om just POE-implementationen i just detta fall? Så många här som gör tvärsäkra uttalanden utan att verka veta något närmare om produkten.
Förresten har jag två induktionshällar (från Siemens). De är specade för så gott som maximum vad som är tillåtet på resp. fas (betydligt närmare än vad som diskuterats här). Skall jag vara orolig nu?
Ojojoj... nu verkar du verkligen ha panik, när du är tvungen att ta till sådana argument, speciellt som den överhuvudtaget saknar anslutningsmöjlighet för nätanslutning (om man då inte menar Ethernet som nät-anslutning
Varför skall jag räkna med långa ledningar (jo jag vet hur det spelar in, så vänta med att banka på svara-knappen tills du läst klart). De begränsningar i effekt som POE-standarden anger är ju naturligtvis satta med ledningslängder och tunna kablar i beaktande. Nu vet du säkert att det är främst strömstyrka som ledningar är "känsliga" för så ökar man spänningen så minskar strömmen i ungefär motsvarande grad. Så det är inga problem att föra över tillräcklig effekt i det här fallet.tommib skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Men varför länkar du till en produkt du inte tänker använda.
Det är som att lägga upp en bild på en Volvo 242 och börja tala om framhjulsdrift när det är en SAAB 99 man tänker på.
Den länkade produkten kan anslutas till 220 volt, det står i specifikationen och är gjutet i plasten.
Jo lite detaljkunskap har jag som elektronikkonstruktör.
Protte
Det är som att lägga upp en bild på en Volvo 242 och börja tala om framhjulsdrift när det är en SAAB 99 man tänker på.
Den länkade produkten kan anslutas till 220 volt, det står i specifikationen och är gjutet i plasten.
Jo lite detaljkunskap har jag som elektronikkonstruktör.
Protte
Det har jag redan talat om för dig. Jag googlade bara efter en bild som i allt väsentligt såg ut som den jag tänker installera med avseende på just utseendet, eftersom det var det som var relevant för min frågeställning. Sedan finns produkten i en mängd olika anpassningar med olika funktioner och vilka funktioner som såldes i just denna annons brydde jag mig inte speciellt mycket om, eftersom det inte var relevant för frågeställningen.prototypen skrev:
Det står optional i annonsen för 220V anslutningen. Inte för att det spelar någon som helst roll, eftersom den de-facto finns för nätanslutning, men den modell jag har är gjord för matning via Ethernet och har alltså ingen möjlighet till nätanslutning.
Bara för att du är elektronikkonstruktör så betyder det inte att du har någon detaljkunskap om den här produkten (vilket du har gjort uppenbart). Jag är också elektronikkonstruktör för övrigt.
Så bra att du vet det. Andra kanske inte vet. Naturligtvis är standarden anpassad till ledningarna den ska utnyttja. Bra att du kan föra över tillräckligt med effekt också. Synd att du inte visade produkten du faktiskt ska använda.DIY_freak skrev:Varför skall jag räkna med långa ledningar (jo jag vet hur det spelar in, så vänta med att banka på svara-knappen tills du läst klart). De begränsningar i effekt som POE-standarden anger är ju naturligtvis satta med ledningslängder och tunna kablar i beaktande. Nu vet du säkert att det är främst strömstyrka som ledningar är "känsliga" för så ökar man spänningen så minskar strömmen i ungefär motsvarande grad. Så det är inga problem att föra över tillräcklig effekt i det här fallet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Men då kanske vi kan få länk till den produkt du valt.
Protte
Protte
Varför? Jag är intresserad av en förhöjningsram, inte av att diskutera min router i denna tråden. Jag har redan tagit upp själva routern i något av teknik-forumen, men där var det ingen som hade något att komma med, så nu är det lite väl sent att diskutera router. Det finns ingen mening med ditt rotande och tydligen ingen ände på det heller. Jag har redan sagt att det är en router som i stort sett ser ut som på bilden, men den strömförsörjs via POE och har inte ADSL (vilket jag iofs inte tror någon annan modell har heller). Vad den har är 2st 100mbps Ethernet-uttag, 300mbps WiFi, pass-through kontakt för 2 trådar (för POTS), USB-kontakt för laddning (och tydligen kan man stoppa in ett 3G-"modem" där också även om jag inte är intresserad av denna funktion) och en on/off-switch. Baksidan har en RJ45 8/8 för Ethernet/POE och den redan nämnda terminalen för 2 POTS-trådar och inga mer anslutningar.prototypen skrev:
Den annonsen jag köpte via (om man nu kan säga det) annonserade inte heller ut den varianten jag köpte (om du nu menar att just den varianten skulle finnas på bild) då de också hade den nätanslutna varianten på bild.
Du hittar nog ingen sån förhöjningsram, de flesta som skulle kunna passa inkl 90x90 är nog som minst 18-22 mm. Kanske någon avsedd för specialapparater inom patientsignalsystem, HWC-larm etc skulle kunna finnas eller enkelt moddas.
Var en intressant sak annars, hoppas du som pelpet skrev tidigare kan komma tillbaka om den vid tillfälle.
Var en intressant sak annars, hoppas du som pelpet skrev tidigare kan komma tillbaka om den vid tillfälle.
Klicka här för att svara