4 342 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Förhöjda fuktvärden under tilluftsventilerna
Jonatan79 skrev:
Lägg upp objektsbeskrivningen och besiktningsprotokollet så kan du få hjälp. Jag tror att det är mest skönhetsfel gällande ventilerna/tapeten, vi får hoppas det går att städa bort det mesta, annars tapetsera om. Säljarnas utfästelse om kända fel är värd SKIT, men det har du säkert listat ut redan. Snoka vidare och bra att ni har ytterligare en besiktning.
Jag har fortfarande inte fått ta del av energi deklarationen
Jonatan79 skrev:
Enligt OBM gruppen så kan de göra besiktning som energideklaration.
Så de var via honom mäklaren beställde en sån av -MIN- besiktningsman som jag hade beställt ut. Besiktningsmannen sa att han kunde göra energideklaration det kostade ca 1700-1800kr via dem.
Jag har fått svar på min besiktning och vi har pratat med besiktningsmannen nog 2 ggr efter bes. + sms:at. /
Besiktningsmannen sa till mäklaren att han kunde utföra en till honom, bara han fick summor/siffror. Mäklaren sa lite olika siffror och berättade vad de var för uppvärmnings system.
Men om mäklaren eller säljarna fått den ännu. Men inte brytt sig att delgett oss resultatet vet jag inte.
Ja de är märkligt att man avbokar pga gäster.
Vi skulle inte ens ha stört dem. Mer än ljudet att köra & gå på gruset till förrådet
Vi skulle inte ens ha stört dem. Mer än ljudet att köra & gå på gruset till förrådet
KnockOnWood skrev:
Så ni och mäklaren skulle inte kunna titta in i ett förråd för att de satt och åt kvällsmat med vänner?
Detta låter mycket märkligt, att inte få kunna inspektera hela fastigheten och alla byggnader!
Ni skrev väl kontrakt för mer än en vecka sedan?
För mig låter det som att där finns en gravad hund, eller ett lik i garderoben.
Jag tycker ni skall ställa ett ultimatum: Inspektera förrådet i morgon eller avstå från affären!
Och låt er absolut inte pressas till något oöverlagt för att ni måste lämna er nuvarande bostad om en månad. Det finns, i min värld, alltid möjligheter till tillfälliga provisorier lösningar.
Hellre en kort tids obekvämt liv än åratals med oöverlagt missnöje!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Anmärkningar i besiktningsprotokoll (förhöjda fuktvärden m.m.)
Köpa & Sälja hus -
Förhöjda fuktvärden i betongplattan
Tvättstuga -
Kraftig förhöjda fuktvärden i garageväggarna..
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Skillnad på "förhöjda fuktvärden" och mögellukt?
Köpa & Sälja hus -
Hjälp med förhöjda fuktvärden önskas
Köpa & Sälja hus