3 532 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Förhandsbesked
Tjenare!
Skall efter förhandsbesked göra slutbeställningen på huset. Känns något pirrigt i magen att göra detta då man inte har på papper att bygglovet är klart. Enligt husförsäljaren skall detta inte vara några problem då förhandsbeskedet är positivt.
Enligt köpekontraktet så upplöses kontraktet då bygglov ej erhålles vilket borde göra att man sitter säkert, eller?
Skall efter förhandsbesked göra slutbeställningen på huset. Känns något pirrigt i magen att göra detta då man inte har på papper att bygglovet är klart. Enligt husförsäljaren skall detta inte vara några problem då förhandsbeskedet är positivt.
Enligt köpekontraktet så upplöses kontraktet då bygglov ej erhålles vilket borde göra att man sitter säkert, eller?
Hej hopp!
Eftersom det är ett detaljplanerat område med många tomter, så är bygglovet en ren "formalitet". Vår säljare har fått klartecken från stadsarkitekten på bygglovsansökan.
Dessutom står det klart och tydligt i vårt köpekontrakt att det inte gäller om bygglov inte medges. Med tanke på det så tycker jag att "ansvaret" för att göra avropet/slutbeställningen i detta läget ligger hos säljaren.
Eftersom det är ett detaljplanerat område med många tomter, så är bygglovet en ren "formalitet". Vår säljare har fått klartecken från stadsarkitekten på bygglovsansökan.
Dessutom står det klart och tydligt i vårt köpekontrakt att det inte gäller om bygglov inte medges. Med tanke på det så tycker jag att "ansvaret" för att göra avropet/slutbeställningen i detta läget ligger hos säljaren.
Tack för tipset!
Ipveteran kolla din mail.
Ipveteran kolla din mail.
Hotmail strular tydligen med leveransen, prövar igen.
Klicka här för att svara