Klurar vidare på carporten och har kastat det ena förslag efter det andra, planerat på att utnyttja friggebod/spalje/pergola-regler men tror nog jag kommer söka bygglov ändå så det blir precis som jag vill (nästan, då reglerna hindrar mig från en svart carport).

Men hoppas på förhandsbesked på bygglovet då jag redan har ett bygglov för en carport där jag ska bygga carporten och resten faller inom de uppsatta ramar och regler som finns för området. MEN!

Så till frågan:

Vid förhandsbesked så får man påbörja bygget vad jag förstått, men hur gör man med utsättningen då? Och hur noga är den för en carport? Höjder och position? Ska dessa markeras ut av lantmäteriet eller liknande? Hur fungerar det? Please help.

Vid förhandsbesked får du inte påbörja något alls.
Förhandsbesked är bara ett besked om att du kommer få bygglov den dagen du söker just det. (Men du säger ju också att du redan har bygglov och då är det väl inget att vänta med? Förutom eventuell bygganmälan förstås...)

Har bygglov för en carport, men den ska vi inte ha. Designen kommer ändras helt.

Äh. Jag som missuppfattat förhandsbesked ser jag. Man får visst inte börja på en gång :). Förstås.
Bara börja rita upp på en gång då helt enkelt. Humm humm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.