Behöver förgrena (T-koppling) min befintliga PEM 32 till mitt bevattningssystem som är nergrävd. Någon som har nåt tips på hur man lyckas med detta? Eftersom den är nergrävd lär den vara rejält styv. Hur kan man göra för att få dit en T-koppling på enklaste sätt? Gräva upp den helt är inte aktuellt.

Tack på förhand

Hej

Vet du var slangen finns borde det väl gå att gräva en grop där du vill ha förgreningen och sen skruva fast kopplingen.

Du får gräva så brett och djupt så att du kommer åt att dra fast kopplingen med verktyg.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Hej

Vet du var slangen finns borde det väl gå att gräva en grop där du vill ha förgreningen och sen skruva fast kopplingen.

Du får gräva så brett och djupt så att du kommer åt att dra fast kopplingen med verktyg.
Du behöver normalt sett kunna dra isär slangarna för att få på en vanlig förgrening, och det var det TS ville undvika.

• Gilla
Feffe11
  • Laddar…
F Feffe11 skrev:
Behöver förgrena (T-koppling) min befintliga PEM 32 till mitt bevattningssystem som är nergrävd. Någon som har nåt tips på hur man lyckas med detta? Eftersom den är nergrävd lär den vara rejält styv. Hur kan man göra för att få dit en T-koppling på enklaste sätt? Gräva upp den helt är inte aktuellt.

Tack på förhand
Anborrningsbygel?
https://www.rinkabyror.se/artikel/anborrningsbygel-32x25r-inv/

H hapazard skrev:
Om sticket kan vara i en mindre dimension finns det anborrningsbyglar avsedda för detta: [länk]

Då slipper du kapa nuvarande ledning.
Går väl att fortsätta med PEM32 med från den?

H hapazard skrev:
Om sticket kan vara i en mindre dimension finns det anborrningsbyglar avsedda för detta: [länk]

Då slipper du kapa nuvarande ledning.
Japp, tom bättre. Tack för detta!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.