C claym skrev:
Är väl inte konstigt, det är ju val snart …
Då är det ju extra korkat att komma med en massa idiotiska förslag.

M
Min gissning är att det är abbonemangets förbrukning där man är folkbokförd som gäller.

M Markarbetaren skrev:
Min gissning är att det är abbonemangets förbrukning där man är folkbokförd som gäller.
Naturligtvis är det så. Det är bara ordmärkaren i mig som tycker att regeringen uttrycker sig på ett felaktigt sätt.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Det går inte att bygga kraftverk av pengar. Det behövs betong, stål, kunniga arbetare etc.
Du har rätt, det blir nog inga nya kraftverk av någon sort i detta land då cement produktionen behandlas som den gör.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
F fribygg skrev:
Du har rätt, det blir nog inga nya kraftverk av någon sort i detta land då cement produktionen behandlas som den gör.
Då få la vi flytta till Portland...

Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Då få la vi flytta till Portland...
Ska vi ha bidrag via elnätsfakturan till det tycker du?
Det är ju utan cement det nya Sverige ska byggas, och kanske utan stål och trä oxå.

P
M Markarbetaren skrev:
Ingen som såg uppdrag granskning igår? Gör inte det om ni vill bespara vården med några hjärtinfarkter!
Handlade det om elpriskompensationen?

M Markarbetaren skrev:
Det kanske har hänt att en av ungarna nyst vid frukosten och jag tagit en Vab-dag. Man läser dagligen hur det sölas bort miljarder på det ena dummare än det andra. Som den duktiga skattebetalare man är så har jag inte direkt dåligt samvete om jag ibland tar en Vab-dag som kanske ligger i gränslandet.

Ingen som såg uppdrag granskning igår? Gör inte det om ni vill bespara vården med några hjärtinfarkter!
jo tack det såg jag , brann till rejält i skallen på mig

M
useless useless skrev:
Sen är det ju många i södra Sverige som har timdebitering. Ökar man sin förbrukning genom att köpa el när den kostar 10 öre så går man med vinst.
Artikel från idag ”Billig el nattetid är en myt” Få har avtalet som krävs (privataaffarer.se)

citat : "Men timprisavtal är något som försvinnande få har. Det finns ingen officiell statistik men Energimarknadsinspektionen bedömer att det endast handlar om några få procent av elkunderna. Det är nog en bra gissning för hos Vattenfall är det bara 1,65 procent av kunderna som har timprisavtal."

Jag inväntar fortfarande en källa på ditt påstående!?!?

Magnus E K
"försvinnande få" är väl att ta i. Ungefär som att säga att det finns försvinnande få poliser för att en majoritet av befolkningen inte jobbar som poliser.

M Markarbetaren skrev:
Artikel från idag ”Billig el nattetid är en myt” Få har avtalet som krävs (privataaffarer.se)

citat : "Men timprisavtal är något som försvinnande få har. Det finns ingen officiell statistik men Energimarknadsinspektionen bedömer att det endast handlar om några få procent av elkunderna. Det är nog en bra gissning för hos Vattenfall är det bara 1,65 procent av kunderna som har timprisavtal."

Jag inväntar fortfarande en källa på ditt påstående!?!?
Några procent innebär i runda slängar 100-200 000 abonnenter. Det är väl ganska många?

• Haha
Markarbetaren
  • Laddar…
M
useless useless skrev:
Några procent innebär i runda slängar 100-200 000 abonnenter. Det är väl ganska många?
Ja eller hur!

M
Magnus E K Magnus E K skrev:
"försvinnande få" är väl att ta i. Ungefär som att säga att det finns försvinnande få poliser för att en majoritet av befolkningen inte jobbar som poliser.
Ja allt är ju relativt. 1,65% av Bill Gates förmögenhet är ju ganska mycket också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.