Tar gärna emot åsikter om hur ni skulle fördela bänkytan... Tyvärr har vi bara 3,9 m rak vägg att bygga emot och vill ha en dubbelugns spis eftersom vi lagar mycket mat (och en inbyggnadsugn tar bort bänkyta). Valet av bänkmaterial är inte så lätt... Vi tänker oss ett ballingslöv meny (klassiska luckor) i pärlgrått och om känslan får bestämma så blir det en 14oo mm rostfri bänk med två stora hoar och övriga ytor i ask.
Om förnuftet får bestämma så blir det mer rostfritt, hur hade ni fördelat ytorna? jag kan nöja mig med Trä/ ask till hö om spisen och resten rostfritt...