M
flygrc skrev:
Har du mätaren innan en markkabel? Och i så fall, har du jordfelsbrytare? För den borde lösa då.
Märkligt högt så jag är nyfiken på vad det är.
Vattenfalls mätare sitter vid huvudsäkringarna vid tomtgränsen. Därefter är det 20m till själva huset. Det är 35 år sen kabeln las ner....

Micke64 skrev:
Vattenfalls mätare sitter vid huvudsäkringarna vid tomtgränsen. Därefter är det 20m till själva huset. Det är 35 år sen kabeln las ner....
35 år kan inte i sig själv vara problenet, då skulle det varit stora problem överallt.

Om du stänger huvudbrytaren i huset, rör mätaren sig ändå?

För att summera tråden ger 58 inlämnade uppgifter på förbrukningen i Juli följande:

Min: 84 kWh
Max: 1514 kWh
Medel: 564 kWh

• Gilla
1457g och 2 till
  • Laddar…
Glömde min egen förbrukning: 584 kWh :o
Det var ju enbart därför jag satte mig att summera tråden...att kolla hur jag själv låg till.

EDIT: Och det snittade ju bra!

Redigerat:
Du passar bra in i landet lagom då Bo.Siltberg. ;)

Jag känner mig utanför med mina 192kWh....
Fast förbrukningen har ju seglat upp till 416kWh i september. :)

Kul att denna tråd fortfarande lever. Gillar sammanräknungen... /Fredrik

kan bidra också, 384kwh i juli

och nu i september vart det exakt 500KWh

2vuxna och ett barn är vi i familjen där sambon alltid är hemma och jag är hemma varannan vecka.

mycket belysning varav den som används mycket är antingen LED eller lågenergi, 50" plasma speccad till 470W står på i princip från 0800 till läggdags.

alla vitvaror är av äldre modell och används flitigt. är inte så nojig över elen men arbetar mot att nå lägre förbrukning för vi värmer fortfarande övervåning på ca 80Kvm med el

Nu har oktober passerat och förbrukningen drar iväg.

415 kWh okt 2013. Samma månad förra året var den 414 kWh :)
Har bara haft LLVPn på ca 15 timmar under oktober.
Håller nu på att mäta vad VVB slukar, och det verkar vara dit hälften av kilowattimmarna går.

Dags alltså att angripa varmvattnet.
Värmepump? Solfångare? Minikärnreaktor? Eller helt enkelt duscha kallt :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.