34 477 läst ·
217 svar
34k läst
217 svar
Förbrukning juli?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
För att summera tråden ger 58 inlämnade uppgifter på förbrukningen i Juli följande:
Min: 84 kWh
Max: 1514 kWh
Medel: 564 kWh
Min: 84 kWh
Max: 1514 kWh
Medel: 564 kWh
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Glömde min egen förbrukning: 584 kWh 
Det var ju enbart därför jag satte mig att summera tråden...att kolla hur jag själv låg till.
EDIT: Och det snittade ju bra!
Det var ju enbart därför jag satte mig att summera tråden...att kolla hur jag själv låg till.
EDIT: Och det snittade ju bra!
Redigerat:
kan bidra också, 384kwh i juli
och nu i september vart det exakt 500KWh
2vuxna och ett barn är vi i familjen där sambon alltid är hemma och jag är hemma varannan vecka.
mycket belysning varav den som används mycket är antingen LED eller lågenergi, 50" plasma speccad till 470W står på i princip från 0800 till läggdags.
alla vitvaror är av äldre modell och används flitigt. är inte så nojig över elen men arbetar mot att nå lägre förbrukning för vi värmer fortfarande övervåning på ca 80Kvm med el
och nu i september vart det exakt 500KWh
2vuxna och ett barn är vi i familjen där sambon alltid är hemma och jag är hemma varannan vecka.
mycket belysning varav den som används mycket är antingen LED eller lågenergi, 50" plasma speccad till 470W står på i princip från 0800 till läggdags.
alla vitvaror är av äldre modell och används flitigt. är inte så nojig över elen men arbetar mot att nå lägre förbrukning för vi värmer fortfarande övervåning på ca 80Kvm med el
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nu har oktober passerat och förbrukningen drar iväg.
415 kWh okt 2013. Samma månad förra året var den 414 kWh
Har bara haft LLVPn på ca 15 timmar under oktober.
Håller nu på att mäta vad VVB slukar, och det verkar vara dit hälften av kilowattimmarna går.
Dags alltså att angripa varmvattnet.
Värmepump? Solfångare? Minikärnreaktor? Eller helt enkelt duscha kallt
415 kWh okt 2013. Samma månad förra året var den 414 kWh
Har bara haft LLVPn på ca 15 timmar under oktober.
Håller nu på att mäta vad VVB slukar, och det verkar vara dit hälften av kilowattimmarna går.
Dags alltså att angripa varmvattnet.
Värmepump? Solfångare? Minikärnreaktor? Eller helt enkelt duscha kallt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden