J
useless useless skrev:
[bild]
Nej man drar inga installationer så högt upp utan dom dras in under diskbänksskåpet så långt mot väggen som möjligt och sedan upp i botten av det skåpet..
Drar man anslutningarna så högt upp som du har markerat så riskerar man att inte få in maskinen tillräckligt och då sticker den ut för mycket..
 
  • Gilla
teuvo tainio och 2 till
  • Laddar…
Dra dom nere vid golvet och upp i botten på skåpet. Det finns tätningskit för diskmaskinsgenomföringar.
Tätningskit för diskmaskinsgenomföringar med rörgenomföringar, tätningsmaterial och en tub Aqua Tät på en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
teuvo tainio
  • Laddar…
Tack så hjärtligt för era svar, låter rimligt att ta genom botten av skåpet som ni säger.
 
Hej gänget! Nu är diskmaskinen här! Nytt problem som uppstått då. Installatören får inte av vattenstoppet, ”den guldiga knoppen”. Några tips på hur jag får av den?
 
H Hemmatjat skrev:
Hej gänget! Nu är diskmaskinen här! Nytt problem som uppstått då. Installatören får inte av vattenstoppet, ”den guldiga knoppen”. Några tips på hur jag får av den?
2 handverktyg (skiftnycklar, blocknycklar, polygriper,.... eller mix av två). Vilken nivå på installatör har du haft besök av?
 
K Kane skrev:
2 handverktyg (skiftnycklar, blocknycklar, polygriper,.... eller mix av två). Vilken nivå på installatör har du haft besök av?
Elgiganten installatör. Han testade med två skiftnycklar.
 
H Hemmatjat skrev:
Elgiganten installatör. Han testade med två skiftnycklar.
Visste han skillnad på vänster- och högergänga?
 
K Kane skrev:
Visste han skillnad på vänster- och högergänga?
Det kan man ju hoppas, men vet ej.
 
H Hemmatjat skrev:
Det kan man ju hoppas, men vet ej.
Har du fått bort den nu?
 
K Kane skrev:
Har du fått bort den nu?
Nej, väntar på att min fastighetsskötare ska komma och testa. Vill inte råka göra sönder något
 
H Hemmatjat skrev:
Nej, väntar på att min fastighetsskötare ska komma och testa. Vill inte råka göra sönder något
nä dumt att råka göra sönder något bättre att göra det med avsikt
 
returen returen skrev:
nä dumt att råka göra sönder något bättre att göra det med avsikt
Hahah, sure
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.