7 916 läst ·
114 svar
8k läst
114 svar
Förbättrad gilla-funktion
Tumme upp och tumme ner köper jag. Det är då enkelt att se vad folk tycker om ett inlägg. Exempelvis 10 gillar och 15 ogillar. Tydligt och rent, men med alla de gilla-emojis ni har här så kommer inläggen att se ut som tivolin...
Jag börjar känna mig som en gnällig gubbe, rackade ju ner på Infinite scroll också......
Jag börjar känna mig som en gnällig gubbe, rackade ju ner på Infinite scroll också......
Ja så långt kan jag också köpa det. Men det känns helt fel att koppla ihop det med ordet gilla. Här skulle ju veckans mest gillade inlägg kunna ha 789 tummar ner... Lika illa med det nyss implementerade förslaget. Veckans mest gillade medlem har 578 orangeröda arga gubbar. Kanske inte vad man normalt associerar med ordet gilla.mexitegel skrev:
Den nya funktionen ändrar helt betydelsen av ordet gilla från något som uppskattas eller får medhåll till något som på något sätt väcker känslor, vilka inte på nåt sätt enbart behöver vara positiva.
Ogillafunktioner som ledsen och arg tar fram det absolut värsta hos fel personer. Risken för mobbing ökar pyramidalt.
Tag bort.
Genast.
Vänta inte på den första urspårningen.
Enkel gillafunktion som tidigare var en av de sympatiska grejerna med byggahus.
Mvh Findus
Tag bort.
Genast.
Vänta inte på den första urspårningen.
Enkel gillafunktion som tidigare var en av de sympatiska grejerna med byggahus.
Mvh Findus
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Instämmer med Findus.
Jag har varit med i ett forum där det fanns en ogilla-knapp förutom den vanliga gilla och vid ett tillfälle var det två som hade väldigt olika åsikter i några olika trådar varpå en av dem går och letar upp massor av den andres inlägg och klickar ogilla på dem (inkl. sådana som var helt korrekta faktasvar). Där räknades dessutom ogilla-knappen som -1 så den andre gick från att vara en medlem med många gillningar, och därmed bra anseende, till att ha mycket få.
Jag har varit med i ett forum där det fanns en ogilla-knapp förutom den vanliga gilla och vid ett tillfälle var det två som hade väldigt olika åsikter i några olika trådar varpå en av dem går och letar upp massor av den andres inlägg och klickar ogilla på dem (inkl. sådana som var helt korrekta faktasvar). Där räknades dessutom ogilla-knappen som -1 så den andre gick från att vara en medlem med många gillningar, och därmed bra anseende, till att ha mycket få.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@13th Marine och @faf
Vad har ni för enheter när detta inträffar?
Scrollar ni med fingret i vänstra sidan av mobilen eller klickar ni någon annanstans?
Vad har ni för enheter när detta inträffar?
Scrollar ni med fingret i vänstra sidan av mobilen eller klickar ni någon annanstans?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Scrollar på vänstra sidan ja.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Gilla-knappen har stöd för långklick. Då kanske även ”kortklick” har påverkats.
Jag trodde knappt någon scrollade på vänstersidan. Är ni vänsterhänta allihopa? Använder ni android eller ios?
Jag trodde knappt någon scrollade på vänstersidan. Är ni vänsterhänta allihopa? Använder ni android eller ios?
