Tumme upp och tumme ner köper jag. Det är då enkelt att se vad folk tycker om ett inlägg. Exempelvis 10 gillar och 15 ogillar. Tydligt och rent, men med alla de gilla-emojis ni har här så kommer inläggen att se ut som tivolin...

Jag börjar känna mig som en gnällig gubbe, rackade ju ner på Infinite scroll också...... :oops:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Appendix och 8 till
  • Laddar…
S
Gör inte Byggahus till ett fjortisställe. Tumme upp och ner räcker!
 
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tumme upp och tumme ner köper jag. Det är då enkelt att se vad folk tycker om ett inlägg.
Ja så långt kan jag också köpa det. Men det känns helt fel att koppla ihop det med ordet gilla. Här skulle ju veckans mest gillade inlägg kunna ha 789 tummar ner... Lika illa med det nyss implementerade förslaget. Veckans mest gillade medlem har 578 orangeröda arga gubbar. Kanske inte vad man normalt associerar med ordet gilla.

Den nya funktionen ändrar helt betydelsen av ordet gilla från något som uppskattas eller får medhåll till något som på något sätt väcker känslor, vilka inte på nåt sätt enbart behöver vara positiva.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Se bara där. Oanvändbar skrattar. Betyder det att han håller med eller tycker han jag är dum i huvudet??? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Ogillafunktioner som ledsen och arg tar fram det absolut värsta hos fel personer. Risken för mobbing ökar pyramidalt.

Tag bort.
Genast.
Vänta inte på den första urspårningen.

Enkel gillafunktion som tidigare var en av de sympatiska grejerna med byggahus.

Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
JuggeH och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
Instämmer med Findus.
Jag har varit med i ett forum där det fanns en ogilla-knapp förutom den vanliga gilla och vid ett tillfälle var det två som hade väldigt olika åsikter i några olika trådar varpå en av dem går och letar upp massor av den andres inlägg och klickar ogilla på dem (inkl. sådana som var helt korrekta faktasvar). Där räknades dessutom ogilla-knappen som -1 så den andre gick från att vara en medlem med många gillningar, och därmed bra anseende, till att ha mycket få.
 
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
Jag har råkat att oavsiktligt gilla 4-5 inlägg idag. Känns som att ändringen gjort det lättare att av misstag trycka gilla? Detta har aldrig hänt mig förr. (Kör appen på Android.)

Mvh, Magnus
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag skulle precis skriva ett inlägg om det men ser att @axn hann före.
Även jag tycker att gilla-knappen är lite väl på hugget, den trycker gilla på inlägg när jag scrollar...
 
  • Ledsen
Byurn
  • Laddar…
Samma problem här, strösslar gillamarkeringar när jag scrollar.
 
@13th Marine och @faf
Vad har ni för enheter när detta inträffar?

Scrollar ni med fingret i vänstra sidan av mobilen eller klickar ni någon annanstans?
 
Scrollar på vänstra sidan ja.
 
I
Samma problem här. Känns som knappen har blivit känsligare?
 
Samma händer även mig. Gilla knappen är väldigt lätt att råka trycka på när man scrollar genom en tråd.
 
Gilla-knappen har stöd för långklick. Då kanske även ”kortklick” har påverkats.

Jag trodde knappt någon scrollade på vänstersidan. Är ni vänsterhänta allihopa? Använder ni android eller ios?
 
I
Jag har android, högerhänt men kör oftast med vänstern när jag använder telefon
 
  • Wow
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.