Jag är i färd med att förbättra ventilationen i vårt hus med självdrag från -69.
Det är enplans med källare. Vi eldar med pellets så skorstenen är fortfarande i bruk.
Har börjat med att sätta in tilluftsventiler i vardagsrum och alla sovrum. Min fundering är angående frånluften:
Just nu har vi köksfläkt med eget utblås samt två ventiler på toaletterna som går upp till skorstenen via vinden.
Är det smartast att bara sätta intellivents i de befintliga kanalerna och blåsa upp fuktig luft ut via skorstenen eller är det bättre att göra en ny genomföring i vägg och blåsa ut luften ?
Tacksam för hjälp..