4 348 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Förbannad!!!
Sida 1 av 2
HEJ!!!
nåt jag hatar så är det dessa förbannade kvistgenomslag man får på alla karmar,dörr å fönster...
fula svagt bruna fläckar..
dåligt av tillverkarna att inte försegla dessa bättre.
att reklamera vad jag tycker man skall få göra är uteslutet om inte det är mer täckt än en viss % av karmen vad jag förstått (10% ???)
jag är en väldigt pedantisk person inom bygg å detta hatar jag.
man vill riva ner skiten å köpa nytt men efter ett tag hamnar man på ruta 1 igen.
köper jag en bil så vill inte jag att dörrana nedtill skall börja rosta efter 2 år för dom har ej förseglat ordentligt lr inte använt galvad plåt m.m.
händer det ja då får jag det fixat å utbytt.
ursäkta denna tråd jag drar upp å alla svordomar men e faktiskt ARG!!!
kommentera gärna å diskutera!!!
mvh
estwing
nåt jag hatar så är det dessa förbannade kvistgenomslag man får på alla karmar,dörr å fönster...
fula svagt bruna fläckar..
dåligt av tillverkarna att inte försegla dessa bättre.
att reklamera vad jag tycker man skall få göra är uteslutet om inte det är mer täckt än en viss % av karmen vad jag förstått (10% ???)
jag är en väldigt pedantisk person inom bygg å detta hatar jag.
man vill riva ner skiten å köpa nytt men efter ett tag hamnar man på ruta 1 igen.
köper jag en bil så vill inte jag att dörrana nedtill skall börja rosta efter 2 år för dom har ej förseglat ordentligt lr inte använt galvad plåt m.m.
händer det ja då får jag det fixat å utbytt.
ursäkta denna tråd jag drar upp å alla svordomar men e faktiskt ARG!!!
kommentera gärna å diskutera!!!
mvh
estwing
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Då skulle du bara veta vad vi brukar göra. Vi köper alltid andrasorteringskarmar och fräschar upp dem själva. Instämmer med att det inte är värt 500 spänn för en karm som man får lacka om, men samma gäller väl allt fabriksvitmålat furu, däribland foder.
OT: Har vitmålat några furupaneltak som först täckförseglats med schellack och oljegrundats.
OT: Har vitmålat några furupaneltak som först täckförseglats med schellack och oljegrundats.
Ja det är ju inte direkt så att det inte går att få ordning på problemet från fönstertillverkarens sida!
De 30-40m specialbeställda golvsocklar som jag målade själv och först penslade shellack på alla kvistar 2ggr har inte ett enda genomslag nu 3 år senare.
Dåligt på en så dyr produkt som fönster!
De 30-40m specialbeställda golvsocklar som jag målade själv och först penslade shellack på alla kvistar 2ggr har inte ett enda genomslag nu 3 år senare.
Dåligt på en så dyr produkt som fönster!
Tillverkarna kan tillverka av kvistfritt virke,men då skulle fönstren kosta därefter.
95% av alla som köper tänker inte på dom få kvistgenomslagen,resten får väl beställa fönster av en mindre tillverkare som kan tillverka av kvistfri fura eller något ädelträ.
95% av alla som köper tänker inte på dom få kvistgenomslagen,resten får väl beställa fönster av en mindre tillverkare som kan tillverka av kvistfri fura eller något ädelträ.
Jag inbillar mig att det har lite med fukthalten att göra också? När jag flyttade in i mitt hus så var badrumsdörren utbytt och installerad av kommunen (?) i handikappsyfte åt tanten som bodde här. Sån där ihålig dörr för inga pengar. På inflyttningsdagen var alla karmar vita.
Nu duschar jag förhoppningsvis aningens mer och ofta än vad tanten gjorde och det dröjde inte alls länge innan varenda kvist började anas för att numera ilsket lysa igenom den vita färgen.
Dörren hade ju suttit där i flera år utan att kvistarna syntes och de började synas först när jag började ta mina aningens långa duschar.
Så, jag tänker fortsätta inbilla mig att fukt har med det hela att göra.
Nu duschar jag förhoppningsvis aningens mer och ofta än vad tanten gjorde och det dröjde inte alls länge innan varenda kvist började anas för att numera ilsket lysa igenom den vita färgen.
Dörren hade ju suttit där i flera år utan att kvistarna syntes och de började synas först när jag började ta mina aningens långa duschar.
Så, jag tänker fortsätta inbilla mig att fukt har med det hela att göra.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Fick kvistgenomslag på vår nya karm förra året
reklamerade den och fick en ny utan problem. (där hade även dörren sugit åt sig fukt och svällt) Har nu satt ytterligare en dörr och har fått samma fula kvistgenomsläpp på denna... även denna kommer att reklameras. Kan endast bero på slarv från tillverkaren. Gör om, gör rätt!!!
hmmm lr komiskt att du inte diskuterade det som tråden handlade om...Patrik_Hed skrev:
är för det mesta en glad å trevlig person men när saker å ting inte ÄR som det SKA va då blir jag sur å förbannad.....
så det dära om att jag JÄMT är sur kan du förtydliga till mig genom ett pm.
MB77: förjädrigt att det blir såhär.
saken är att dom flesta karmar, framförallt dörrkarmarna så får man dessa genomslag.
kul att du fick bytt ut skiten.
hoppas du får det igen å igen å igen:wow::wow::wow:
jag får ta en funderare hur jag skall göra här.
antingen om man kan försegla på plats lr om man skall riva ner allt.....
mvh
estwing