simpa81 simpa81 skrev:
Glöm inte luftspalt bakom panelen. Vi håller på att byta panel på vårt hus, den gamla panelen som vi river satt direkt mot vindpappen och det var ingen bra lösning...
Har tänkt på saken. Om en del av den gamla panelen är reko, då borde jag kunna spika upp delar av den som luftspalt?

M Mmaalliinn skrev:
Har tänkt på saken. Om en del av den gamla panelen är reko, då borde jag kunna spika upp delar av den som luftspalt?
Hej!

Visst kan man det! Jag har använt en hel del av min gamla panel som spikläkt i vårt panelbyte. Varför slänga bra virke? Tänk på att, om du har möjlighet, gira till en lutning på ovansidan för att förbättra vattenavrinning om du ska ha stående panel.

Jag vände den målade sidan inåt så det inte såg helt knasigt ut dock...

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Hej!

Visst kan man det! Jag har använt en hel del av min gamla panel som spikläkt i vårt panelbyte. Varför slänga bra virke? Tänk på att, om du har möjlighet, gira till en lutning på ovansidan för att förbättra vattenavrinning om du ska ha stående panel.

Jag vände den målade sidan inåt så det inte såg helt knasigt ut dock...
Mja, skulle kanske se lite udda ut med tvåfärgad/randig vägg, men å andra sidan så kanske man vill ha det se ut som en polkagris
Möjligheten finns att girsåga men det är kunskapen som är lite knapp! Tur man har ett bra forum här!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.