Verkar inte vara så farligt ogräs, det funkar nog att ha kvar. De flesta ogräs klarar inte klippning, de dör snabbt. De som kommit här är "pionjärogräs", de konkurreras med största sannolikhet ut av gräsmattan.
Men du bör luckra ytan. (När du gör det kan du ta bort de största toffsarna med ogräs, framför allt för att de förmultnar och då sjunker gräsmattan just där om det är lite tjockare/större parti).
Sen vågar jag inte svara för hur väldränerat det är/blir. Gräsmatta vill ha både dränerat och fuktigt. När du slängt på jorden (du fick det att låta så enkelt), ska den vältas/stampas för att bli stabil, sen ruggas/luckras lätt på ytan så rötterna fäster bättre.