Cheesen
N NathalieH skrev:
Om vi köper tillräckligt långa skruvar. Pluggar i väggen, skruv i där och brickor på insidan av garderoben som håller fast skruv - kan det vara ett alternativ?
Nej, du får inte fast skruven i garderobsstommen.

Det kan gå med en M4 gängstång som du bultar i stommen och fäster i en gipsmolly

Cheesen Cheesen skrev:
Kan du ta en lite mer övergripande bild och lägga upp så kanske du får något bättre förslag.

• Ytterdörr med runt fönster i en hall med vita väggar och grått klinkergolv med dörrar och en bokhylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesen
Är hela elementet bakom garderoben?

Cheesen Cheesen skrev:
Är hela elementet bakom garderoben?

• Vertikal radiator synlig genom ett smalt utrymme mellan två öppna dörrar i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesen
Ja det kommer ju inte att bli snyggt eller praktiskt men jag hade klyvit till en täcksida och monterat den i väggen på vänster sida med vinklar. Sedan hade jag fäst garderoben i täcksidan med skruv inifrån garderoben.
Hade antagligen gjort samma sak på andra sidan.
Sen när man behöver lufta elementet får man helt sonika ta bort garderoben därifrån om man inte vill ta hål i bakstycket.

Du kan inte jacka ur garderoben så att du får elementet innuti? det hade nog vart snyggaste lösningen

• Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
Om det går att stänga av elementet kanske man helt drastiskt kan såga lite i garderoben så att den går kloss mot väggen. Så hade nog jag gjort faktiskt.

• Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
N NathalieH skrev:
Nej där är inget som garderoben lutar mot alls. Vi vill gärna undvika garderoben nära fönstret för att iallafall få lite ljusinsläpp.

Förklara gärna mer hur du tänker med brädan
Framgår inte riktigt av di beskrivning att det finns ett fönster bakom garderoben...
Foton från sidan hade hjälpt.
Brädan skulle vara som förlängning av en möbelvinkel/vinkeljärn. Svårt att hitta tillräckligt långa möbelvinklar.
Eller så skruvar ni en (vitmålad) skiva uppe på "taket" på garderoben som är lite bredare än garderoben så att skivan går hela vägen in till väggen. Och så ett par möbelvinlar eller en list uppepå skivan som skruvas i både skivan och väggen.
Då får ni dessutom lite stuvutrymme uppe på graderoben...
Vill ni göra det riktigt snyggt så fixar ni en smal "vitmålad" blindfront som täcker mellanrummet mellan garderob och vägg

A andersgrebin skrev:
Om det går att stänga av elementet kanske man helt drastiskt kan såga lite i garderoben så att den går kloss mot väggen. Så hade nog jag gjort faktiskt.
Och med elementet i garderoben kan det ju också bli ett torkskåp för blöta/fuktiga kläder;)

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
C
A AndersS skrev:
Och med elementet i garderoben kan det ju också bli ett torkskåp för blöta/fuktiga kläder;)
Yep, mycket praktiskt. Vi har element i alla våra garderober på bottenvåningen.

A andersgrebin skrev:
Det var tanken från början. Men med en garderob på 35 cm djup och element 10 cm blir det inte så mycket förvaring kvar.

Vi gav upp detta och placerade garderoben i rummet bredvid :crysmile: Får bli en hederlig hatthyllsvariant och en stående låg byrå på golvet som inte kräver förankring.

Tack för alla tips i tråden!!

• Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
Antar att TS är nödd och tvungen att komplettera hemmet med en extra garderob och att det inte finns minsta chans att placera den någon annan stans? Den här placeringen är ju inte optimal om man säger så...

Men i så fall är jag böjd att hålla med ovanstående skribenter: såga ur bakstycket och tryck in skåpet mot väggen (och skruva fast högst upp så att det inte kan falla). Försök då att ha kvar en ram av bakstyckesmasoniten runt om hålet för bästa stabilitet. Dvs såga inte bort hela skivan ända in till sidostyckena.

Tror ni kan sluta svara nu, eftersom TS ställt garderoben i ett annat rum

• Gilla
Blåhimmel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.