Vi har en garderob som kommer stå framför ett element, ca 10 cm från väggen. Har ni något supertips hur jag kan förankra denna garderob i väggen?
Vitmålad 45x95mm träregel liggande mellan garderob och vägg högst upp? Alternativt en stående ända nerifrån golvet?
Ett vinkeljärn på ovansidan kanske som en snabb lösning?
Är bakre väggen "kloss inpå" (utan glapp) mot väggen bredvid ytterdörren?
Förandra den där i så fall.
Annars en utskjutande vitmålad bräda skruvad i bakkant "taket" på garderoben med en möbelvinkel som skruvas fast i väggen till vänster om garderoben
Förandra den där i så fall.
Annars en utskjutande vitmålad bräda skruvad i bakkant "taket" på garderoben med en möbelvinkel som skruvas fast i väggen till vänster om garderoben
Nej där är inget som garderoben lutar mot alls. Vi vill gärna undvika garderoben nära fönstret för att iallafall få lite ljusinsläpp.D doubleH skrev:
Förklara gärna mer hur du tänker med brädan
Du måste försöka hitta något vinkeljärn som är nog långt. men inte ens då tror jag att garderoben kommer att bli bra då Ikeas garderob liksom många andra behöver fästas stabilt mot väggen för att inte bli rangliga.N NathalieH skrev:
Kan ni inte bara ta bort elementet om ni inte ska använda det? så slipper ni dessutom dammhålet bakom garderoben.
Bor i bostadsrätt och får inte tillåtelse att ta bort elementetCheesen skrev:
Du måste försöka hitta något vinkeljärn som är nog långt. men inte ens då tror jag att garderoben kommer att bli bra då Ikeas garderob liksom många andra behöver fästas stabilt mot väggen för att inte bli rangliga.
Kan ni inte bara ta bort elementet om ni inte ska använda det? så slipper ni dessutom dammhålet bakom garderoben.