13 664 läst ·
78 svar
14k läst
78 svar
Förändra trafiksituation
gott, fick beslut från länstyrelsen idag
verkar som min ansökan om begränsad hastighet och omkörningsförbud gick igenom =)
bara kamerorna kvar, sen släpper jag det =)
Edit
Felformulerat av mig, inte min ansökan men åtgärderna gick igenom som jag jagat efter
Frågan är vems ansökan det är efter alla turer
verkar som min ansökan om begränsad hastighet och omkörningsförbud gick igenom =)
bara kamerorna kvar, sen släpper jag det =)
Edit
Felformulerat av mig, inte min ansökan men åtgärderna gick igenom som jag jagat efter
Frågan är vems ansökan det är efter alla turer
Redigerat:
Rättare sagt, dom har godkänt åtgärderna i min ansökan men eftersom dom i dagarna tagit beslut på identiska krav på samma vägsnutt så prövar dom inte min ansökan.
Imorgon ska jag ta reda på om det blivit dubletter av alla mina mail, dvs 2 ansökningar eller om det är kommunen som äntligen lyssnat på allt tjat och påtryckningar och skickat in som jag krävt eller om det är en annan person i vår gruppering som skickat in identisk ansökan.
Ska även dubbelkolla så allt verkligen är identiskt med min ansökan, annars så får jag överklaga deras beslut.
Synd att man inte kan läsa hela dokumentationen i deras webb-diarium.
Imorgon ska jag ta reda på om det blivit dubletter av alla mina mail, dvs 2 ansökningar eller om det är kommunen som äntligen lyssnat på allt tjat och påtryckningar och skickat in som jag krävt eller om det är en annan person i vår gruppering som skickat in identisk ansökan.
Ska även dubbelkolla så allt verkligen är identiskt med min ansökan, annars så får jag överklaga deras beslut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ha ha nu blev jag lite klokareD09 skrev:Rättare sagt, dom har godkänt åtgärderna i min ansökan men eftersom dom i dagarna tagit beslut på identiska krav på samma vägsnutt så prövar dom inte min ansökan.
[bild]
Pratade med länsstyrelsen precis och det hade kommit in 2 identiska ansökningar med några dagars mellanrum.
1 från mig och 1 från vägsamfälligheten
Dessa två var identiska och man handlade båda parallellt och det blev vägsamfällighetens ansökan som man tog beslutet på
Gott, då var det spikat att det går att förändra saker o ting
Kom o tänka på en sak.
Eftersom man valde att ta beslutet på den andra ansökan, förmodligen för att det var en vägförening.
Vad händer om någon överklagar beslutet, då har jag tappat kontrollen/ möjligheten att processa vidare eller?
Den enda som kan göra det är väl den som ansöker?
Borde inte jag få samma rättighet att föra talan vidare om så sker, har man möjlighet att få igenom det?
Lustigt att det kom inkom en ansökan 4 dar efter min med samma argumentation, fakta och syfte.
Nästan så jag vill begära ut den för läsning för skojs skull
Ökar chanserna att få igenom trafiksäkerhetskamera nu när hastigheten sänkts?
Lite lustig, när jag och familjen åkte hem idag och nästan var framme vid vår avfart, så har vi en buss i mötande fält. Givetvis ska en vit bil köra om bussen trots att vi kommer.. Och givetvis ska bilen fullfölja omkörningen. Som tur var så kunde jag svänga av på min avfart... Tröttsamt..
https://www.dropbox.com/s/86pb1uek7d8nrau/2014-06-20.wmv
Eftersom man valde att ta beslutet på den andra ansökan, förmodligen för att det var en vägförening.
Vad händer om någon överklagar beslutet, då har jag tappat kontrollen/ möjligheten att processa vidare eller?
Den enda som kan göra det är väl den som ansöker?
Borde inte jag få samma rättighet att föra talan vidare om så sker, har man möjlighet att få igenom det?
Lustigt att det kom inkom en ansökan 4 dar efter min med samma argumentation, fakta och syfte.
Nästan så jag vill begära ut den för läsning för skojs skull
Ökar chanserna att få igenom trafiksäkerhetskamera nu när hastigheten sänkts?
Lite lustig, när jag och familjen åkte hem idag och nästan var framme vid vår avfart, så har vi en buss i mötande fält. Givetvis ska en vit bil köra om bussen trots att vi kommer.. Och givetvis ska bilen fullfölja omkörningen. Som tur var så kunde jag svänga av på min avfart... Tröttsamt..
https://www.dropbox.com/s/86pb1uek7d8nrau/2014-06-20.wmv
Gott, Trafikverket har tagit med föreslagen sträcka för Trafiksäkerhetskameror 
Nu gäller det att hålla tummarna för att sträckan inte prioriteras bort av andra områden. Dom skulle ha något rangordningsmöte med olika förslag
Går även kamerorna igenom så ska jag aldrig mer ( nästan ) klaga på att det inte går att påverka
Nu gäller det att hålla tummarna för att sträckan inte prioriteras bort av andra områden. Dom skulle ha något rangordningsmöte med olika förslag
Går även kamerorna igenom så ska jag aldrig mer ( nästan ) klaga på att det inte går att påverka
Med rätt kontakter går det alltid att påverkaD09 skrev:Gott, Trafikverket har tagit med föreslagen sträcka för Trafiksäkerhetskameror
Går även kamerorna igenom så ska jag aldrig mer ( nästan ) klaga på att det inte går att påverka![]()
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 873 inlägg
Tur att uppdateringar till min kameravarnare Bobrik är gratis...