D09 skrev:
Vad har inte länstyrelsen hand om? :)
Gator och vägar.

D09
tio_Pepe skrev:
Gator och vägar.
Men enligt både trafikverket och länsstyrelsen så är det länsstyrelsen som prövar ansökningar om hastighet samt omkörningsförbud.

D09
Samt polisen har hand om fartkameror samt kontroller

Trafikverket är remissinstans och utförare

Sedärja, då lärde man sig något igen. :)

D09
Samma här, det är en riktig soppa med alla ansvarsområden 😱😱😱

Varför kunde inte trafikverket ta allt..
Hade varit lättare.

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1383206994.665786.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D09
ImageUploadedByByggahus.se1383207093.149771.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D09
Fick svar från ordförande i kommunstyrelsen samt oppositionen.

Både ordförande samt oppositionen kommet att lyfta sakfrågan i deras forum med trafikverket trots att det är en statlig väg.

Ett litet steg till.

D09
Samt att motormännen kommer att besikta vägen och göra ett utlåtande :)

D09 skrev:
[bild]
Detta svar är inte korrekt. Vem har skickat detta?
Polisen hanterar de mobila kamerorna (de som sitter på en vagn). Utplacering av de vanliga fasta kamerorna utreds och beslutas av respektive trafikverksregion. I ditt fall region Väst. Detta görs i samråd med den lokala polismyndigheten men det är Trafikverket som har huvudansvaret.
Trafikverket jobbar för övrigt hårt med att nöta in namnet Trafiksäkerhetskamera (inte fartkamera) så om det är en trafikverkarskanställ du har mailat med så verkar denna vara ute och cykla.
Jag kan skicka dig förslag på en person i din region med koll på läget

Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Stuff skrev:
Detta svar är inte korrekt. Vem har skickat detta?
Polisen hanterar de mobila kamerorna (de som sitter på en vagn). Utplacering av de vanliga fasta kamerorna utreds och beslutas av respektive trafikverksregion. I ditt fall region Väst. Detta görs i samråd med den lokala polismyndigheten men det är Trafikverket som har huvudansvaret.
Trafikverket jobbar för övrigt hårt med att nöta in namnet Trafiksäkerhetskamera (inte fartkamera) så om det är en trafikverkarskanställ du har mailat med så verkar denna vara ute och cykla.
Jag kan skicka dig förslag på en person i din region med koll på läget
Länsstyrelsen :)

Tack för pm:et föresten :)

Kan vara som du säker att jag använder fel namn på vad det jag menar dvs fast fartkamera. Ehh menar trafiksäkerhetskamera.. Får nog träna lite först ;)

Redigerat:
D09 skrev:
Länsstyrelsen :)

Tack för pm:et föresten :)

Kan vara som du säker att jag använder fel namn på vad det jag menar dvs fast fartkamera. Ehh menar trafiksäkerhetskamera.. Får nog träna lite först ;)
De flesta verkar ändå förstå vad man menar när man säger fartkamera så det verkar ändå som att personen du frågade inte har helt koll på ansvarsfördelningen.
Oavsett så är ju den lokala polismyndigheten också en part du kan vända dig till för att föreslå extra kontroller med antingen mobil ATK eller handhållen laser. Som bekant gäller det då att polisen är där och visar sig tillräckligt ofta för att det ska ge någon bestående effekt

Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Gott, då var ett möte med lokaltidningen klar.

D09
Skickat en ansökan till länsstyrelsen om omkörningsförbud samt sänkt hastighet :)

Dom skulle bara våga säga nej ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.