13 664 läst ·
78 svar
14k läst
78 svar
Förändra trafiksituation
Fick svar från ordförande i kommunstyrelsen samt oppositionen.
Både ordförande samt oppositionen kommet att lyfta sakfrågan i deras forum med trafikverket trots att det är en statlig väg.
Ett litet steg till.
Både ordförande samt oppositionen kommet att lyfta sakfrågan i deras forum med trafikverket trots att det är en statlig väg.
Ett litet steg till.
Detta svar är inte korrekt. Vem har skickat detta?D09 skrev:
Polisen hanterar de mobila kamerorna (de som sitter på en vagn). Utplacering av de vanliga fasta kamerorna utreds och beslutas av respektive trafikverksregion. I ditt fall region Väst. Detta görs i samråd med den lokala polismyndigheten men det är Trafikverket som har huvudansvaret.
Trafikverket jobbar för övrigt hårt med att nöta in namnet Trafiksäkerhetskamera (inte fartkamera) så om det är en trafikverkarskanställ du har mailat med så verkar denna vara ute och cykla.
Jag kan skicka dig förslag på en person i din region med koll på läget
Redigerat:
LänsstyrelsenStuff skrev:Detta svar är inte korrekt. Vem har skickat detta?
Polisen hanterar de mobila kamerorna (de som sitter på en vagn). Utplacering av de vanliga fasta kamerorna utreds och beslutas av respektive trafikverksregion. I ditt fall region Väst. Detta görs i samråd med den lokala polismyndigheten men det är Trafikverket som har huvudansvaret.
Trafikverket jobbar för övrigt hårt med att nöta in namnet Trafiksäkerhetskamera (inte fartkamera) så om det är en trafikverkarskanställ du har mailat med så verkar denna vara ute och cykla.
Jag kan skicka dig förslag på en person i din region med koll på läget
Tack för pm:et föresten
Kan vara som du säker att jag använder fel namn på vad det jag menar dvs fast fartkamera. Ehh menar trafiksäkerhetskamera.. Får nog träna lite först
Redigerat:
De flesta verkar ändå förstå vad man menar när man säger fartkamera så det verkar ändå som att personen du frågade inte har helt koll på ansvarsfördelningen.D09 skrev:
Oavsett så är ju den lokala polismyndigheten också en part du kan vända dig till för att föreslå extra kontroller med antingen mobil ATK eller handhållen laser. Som bekant gäller det då att polisen är där och visar sig tillräckligt ofta för att det ska ge någon bestående effekt
Redigerat:
Tänkte börja få med lite tillbud/ farliga händelser till underlagen så jag beställde en bilkamera he he
http://bilkamera.se/bilkameror/Bilkamera med dubbla kameror 720p hd
http://bilkamera.se/bilkameror/Bilkamera med dubbla kameror 720p hd