2 757 läst ·
42 svar
3k läst
42 svar
Föra över kalender och kontakter till ny dator?
Nej, jag skriver att det skapats olika kalendrar i den enda Outlook jag använder. Dvs en Outlook, tre kalendrar. Nu vill jag slå ihop dessa kalendrar i Outlook i min nya PC.Bart skrev:
Sorry, blev lite suddigt svar här. Det viktiga är att slå ihop de tre kalendrarna i min befintliga Outlook. Nu när jag har en ny PC kommer jag skapa en ny Outlook med en ny mailadress dit jag vill kopiera den ihopslagna filen med mina kalendrar samt kontakter.Bart skrev:
Jag har tillgång till det gamla kontot nu, men inte så länge till… Framöver har jag bara det nya kontot. Men jag vill få in min kalender dit innan jag stänger det gamla kontot.Bart skrev:
Bra att man kan växla till klassiska Outlook!
Jag vet hur kan importerar och exporterar. Problemet är ty jg först vill slå ihop mina tre kalendrar i mitt Outlook konto jag har idag så jag bara för över en total kalender till mitt nya Outlook.arneri68 skrev:
Hur menar du att du har tre kalendrar?
Det borde bara vara att exportera allt till en (eller 3) pst-filer och sedan importera den på nya datorn.
Om du importerar flera filer Outlook dessutom fråga om du vill dubbel importera eventuella dubletter.
Edit: Om du skulle öppna pst filen istället för att importera den så kan den i och för sig lägga sig som en parallell mailkorg. Kan det vara det som hänt tidigare?
Det borde bara vara att exportera allt till en (eller 3) pst-filer och sedan importera den på nya datorn.
Om du importerar flera filer Outlook dessutom fråga om du vill dubbel importera eventuella dubletter.
Edit: Om du skulle öppna pst filen istället för att importera den så kan den i och för sig lägga sig som en parallell mailkorg. Kan det vara det som hänt tidigare?
Testa den här informationen. Där beskrivs det som @Unikt namn tar upp med att exportera ut kalendrar och importera in dem i en gemensam så att alla objekt finns i endast en kalender.A _ametist_ skrev:
https://support.microsoft.com/sv-se/office/sammanfoga-objekt-från-flera-kalendrar-0a7b4a55-ea17-4024-bc98-1766d2382780
När jag har importerat .pst filer tidigare så de lagt sig som separata kalendrar, därav flera olika. Men det ska gå och fixa ihop dessa till en. Hur?Unikt namn skrev:
Hur menar du att du har tre kalendrar?
Har du gått igenom informationen i länken? Du kan alltså exportera ut separata kalendrar från ett konto, sedan importera dem till samma konto utan att skapa flera olika kalenderobjekt.A _ametist_ skrev:
Det är skillnad på att importera innehållet och "bara" öppna pst-filen.A _ametist_ skrev:
En pst-fil kan både vara en backup av din mailkorg, och ett till "bibliotek" öppet i din Outlook för tex arkivering. Den har rent tekniskt nöjligheter att ha egna kontakter, kalende m m.
Om du väljer att importera, vanligen genom någon variant av Arkiv menyn-> Import. Så kan du genom att välja rätt val i steg för steg guiden kopiera in allt innehåll från pst filen till ditt vanliga aktiva huvudmailkonto. Då hamnar allt på samma ställe.
Om du istället öppnar genom dubbelklicka på pst-filen så läggs den troligen till som ett till bibliotek/mailkorg. Det är då du får flera kalendrar, flera inkorgar m.m.
Det bästa är att helt sluta nyttja tjänster som lagrar något alls lokalt, då är det bara att plocka upp vilken PC som helst i världen o logga in så är allt där precis som man vill ha det.
Våga tänk bortom den trygga snuttefilten, det finns betydligt bättre alternativ är de stora tech-drakarna.
Våga tänk bortom den trygga snuttefilten, det finns betydligt bättre alternativ är de stora tech-drakarna.