2 148 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
För tunn tjocklek på flytspackel?
Hej!
Fick sovrummet flytspacklat igår och ser nu att på ett ställen syns ovankant på på skenorna som golvvärmeslangen är förlagd i. Det betyder att där kan det vara ca 4mm tjocklek på spacklet. Vad är riskerna här? Det kan spricka förstår jag. Anledningen till detta måste vara att armeringsnäten har legat omlott så att skenan har kommit högre upp än resterande rummet.
Behövs det spacklas om?
Fick sovrummet flytspacklat igår och ser nu att på ett ställen syns ovankant på på skenorna som golvvärmeslangen är förlagd i. Det betyder att där kan det vara ca 4mm tjocklek på spacklet. Vad är riskerna här? Det kan spricka förstår jag. Anledningen till detta måste vara att armeringsnäten har legat omlott så att skenan har kommit högre upp än resterande rummet.
Behövs det spacklas om?
Klicka här för att svara