387 läst ·
2 svar
387 läst
2 svar
För tjocka kalkstensplattor
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 379 inlägg
Tjena!
Jag har hittat ett gäng riktigt fina plattor som vi vill ha i vårat badrum. Golvet i badrummet är gjutet och ska matcha höjden på golvet utanför, helst på millimetern. Golvet i badrummet är nedsänkt ca 20mm men plattorna jag hittat är nästan detsamma. Finns det något sätt i världen att få ner tjockleken på plattorna så att de skulle kunna funka?
Jag har hittat ett gäng riktigt fina plattor som vi vill ha i vårat badrum. Golvet i badrummet är gjutet och ska matcha höjden på golvet utanför, helst på millimetern. Golvet i badrummet är nedsänkt ca 20mm men plattorna jag hittat är nästan detsamma. Finns det något sätt i världen att få ner tjockleken på plattorna så att de skulle kunna funka?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Du ska väl sätta plattorna i fix också. Men svar på din fråga, nej. Sätt en högre tröskel, det kanske inte märks när det väl är på plats. 👍
Att skala av några millimter på en platta kan du nog glömma. Är det plattor som är kermiska går det inte.C carlfredrik skrev:Tjena!
Synd att du hittade dom efter gjutningen, hade varit lättare då att justera höjden.
Så det blir nog att tänka om med andra plattor som inköp.
EDIT Såg nu att det är kalkstensplattor och dom är liksom porösa och kan gå att slipa ner. Men dom suger även vatten och det är inte bra, till en viss del.
Klicka här för att svara