1 473 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
För tjock spackel
Hej,
Jag håller på och fixar ett rum hemma, där det jag just nu fixar underlaget till väggarna. Var tvungen att riva bort tapet, och då var det ett gäng små "remsor" från underlaget (underlaget är spackel/tunn tunn papp) som åkte med, men i övrigt fick jag fram en fin bredspacklad vägg. Jag ska bara finspackla de små remsorna ( tänk 0.1-0.2 mm djupa). Tyvärr ville min pojkvän hjälpa till när jag var iväg, och han har spacklat på alldeles för mycket, det sticker ut typ 0.3 mm och är ojämnt. Finns det nån chans att slipa till det jämt för hand eller måste jag skaffa en slipmaskin?
Jag håller på och fixar ett rum hemma, där det jag just nu fixar underlaget till väggarna. Var tvungen att riva bort tapet, och då var det ett gäng små "remsor" från underlaget (underlaget är spackel/tunn tunn papp) som åkte med, men i övrigt fick jag fram en fin bredspacklad vägg. Jag ska bara finspackla de små remsorna ( tänk 0.1-0.2 mm djupa). Tyvärr ville min pojkvän hjälpa till när jag var iväg, och han har spacklat på alldeles för mycket, det sticker ut typ 0.3 mm och är ojämnt. Finns det nån chans att slipa till det jämt för hand eller måste jag skaffa en slipmaskin?
Du kan alltid skrapspackla i ojämna ytor för att sen slipa av det, det torkar dessutom relativt fort 
testade att dra av det som stack ut med en bred spackel, och då blev det bättre!
Klicka här för att svara