ClasseClas
J jocke31 skrev:
Har haft en Outlander PHEV. Utmärkt bil i övrigt, men har varken förr eller senare stött på en bil som plingar, tutar och tjuter så mycket. :cool:
Håller med. Som ett 90-tals flipperspel. På landet har vi favorit-usecaset med att öppna vägbommen. Kopplar lös bältet - piper, öppnar dörren - nytt nervöst pling, går till bommen med bilnyckeln i byxorna - hysteriskt pipande, tillbaks i bilen o stänger dörren - piper fortf osv.

Jag brukar sarkastiskt säga att nästa gen av PHEV kommer att ha ett nytt pling och varningsmeddelande:
"WARNING! NO WARNINGS YET."

Riskaverta japanska systemingenjörer som gillar pacinko-pling är ingen bra kombo...
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vilken BMW är framtung ??
Otankad M5;a kan vara lite seg.
 
PI_3_141592654 PI_3_141592654 skrev:
Otankad M5;a kan vara lite seg.
Ja är det lite i tanken är ju räckvidden på M5 sämre än den sämsta elbilen. På tal om elbilar ;)
 
A Alfons3301 skrev:
Bra fråga, jag vet inte. Men blir det sämre än idag?
Det kan det säkert bli, men det är kanske något som borde vara klart innan man tillåter självkörande bilar.
Sen är frågan om det är det något som ska överlåtas till tillverkarna att bestämma eller ska det regleras i lagstiftning i varje land?
Så kommer det vara klart till 2035? :thinking:
 
PI_3_141592654 PI_3_141592654 skrev:
Otankad M5;a kan vara lite seg.
:crysmile::crysmile::crysmile:
 
Var ett inslag igår på SR Nyheter där man såg en trend framöver med sjunkande prisnivåer på elbilar. https://sverigesradio.se/artikel/priskrig-kan-vanta-efter-teslas-sankningar
Blir det så nu med hushållens förändrade ekonomi, räntehöjningar, sparat i värdepapper gör att man 2023 inte vill sälja innan det blivit en uppgång, ev. mera varsel 2023 och att många beställde före bidraget försvann förra året? Hushållens ekonomi har redan nu påverkats och vi har inte sett alla konsekvenser som kommer 2023, när buffertsparande har börjat användas.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Var ett inslag igår på SR Nyheter där man såg en trend framöver med sjunkande prisnivåer på elbilar. [länk]
Blir det så nu med hushållens förändrade ekonomi, räntehöjningar, sparat i värdepapper gör att man 2023 inte vill sälja innan det blivit en uppgång, ev. mera varsel 2023 och att många beställde före bidraget försvann förra året? Hushållens ekonomi har redan nu påverkats och vi har inte sett alla konsekvenser som kommer 2023, när buffertsparande har börjat användas.
För ett år sedan sade VW VD att de skulle få problem om ekonomin gick ned då de bara utvecklar premiumbilar som ingen har råd med om räntan går upp....
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
För ett år sedan sade VW VD att de skulle få problem om ekonomin gick ned då de bara utvecklar premiumbilar som ingen har råd med om räntan går upp....
Dags för namnbyte på bolaget. Bilar åt folket verkar ju inte längre vara deras affärsidé. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Nej, inte ens Škoda är ju något budgetmärke längre.
 
J
L lbgu skrev:
Dags för namnbyte på bolaget. Bilar åt folket verkar ju inte längre vara deras affärsidé. ;)
Kanske "kraft via glädje" kunde passa både tyskar och kineser?
 
P
pacman42 pacman42 skrev:
För ett år sedan sade VW VD att de skulle få problem om ekonomin gick ned då de bara utvecklar premiumbilar som ingen har råd med om räntan går upp....
Då kanske de kan utveckla bilar i normalklass och satsat halvlite på deras programvara istället för att utveckla spel till bilarna.
Inte för jag tycker att id3 är någon premiumbil så sett. Lite halvtaskiga materialval och sånt skit. Slapp fönsterlist har jag fått på lite mer än 6 månader och bilen är skött pedantiskt (vem fan vågar annat :) )
 
Rkarlsson skrev:
Då kanske de kan utveckla bilar i normalklass och satsat halvlite på deras programvara istället för att utveckla spel till bilarna.
Inte för jag tycker att id3 är någon premiumbil så sett. Lite halvtaskiga materialval och sånt skit. Slapp fönsterlist har jag fått på lite mer än 6 månader och bilen är skött pedantiskt (vem fan vågar annat :) )
Fick en förfrågan från VW om att utvärdera deras mobila tjänster och tycka till om vad som behövde finnas i appen alls, vad som behövde vara lättillgängligt och vad som kunde gömmas i menyerna (typ). Gick väl an att svara på, men viktigaste feedbacken var precis det, lägg tiden på att få skiten att funka istället för att flytta om i layouten och menyerna..
 
tveksamt tveksamt skrev:
Fick en förfrågan från VW om att utvärdera deras mobila tjänster och tycka till om vad som behövde finnas i appen alls, vad som behövde vara lättillgängligt och vad som kunde gömmas i menyerna (typ). Gick väl an att svara på, men viktigaste feedbacken var precis det, lägg tiden på att få skiten att funka istället för att flytta om i layouten och menyerna..
Känns som att VW inte direkt är den bästa mjukvaruutvecklaren med tanke på det jag läser i olika elbilsforum. Tror nästan VW-ägarna är de som uttrycker mest missnöje med app/mjukvara av alla. Tesla är förstås rätt överlägsna i den genren, men de har ju andra problem istället. Typ byggkvalitet, ljudnivå m m.
Gällande mjukvara och appar så finns det några biltillverkare som är OK och många som är under all kritik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.