1 822 146 läst ·
27 239 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Håller med. Som ett 90-tals flipperspel. På landet har vi favorit-usecaset med att öppna vägbommen. Kopplar lös bältet - piper, öppnar dörren - nytt nervöst pling, går till bommen med bilnyckeln i byxorna - hysteriskt pipande, tillbaks i bilen o stänger dörren - piper fortf osv.J jocke31 skrev:
Jag brukar sarkastiskt säga att nästa gen av PHEV kommer att ha ett nytt pling och varningsmeddelande:
"WARNING! NO WARNINGS YET."
Riskaverta japanska systemingenjörer som gillar pacinko-pling är ingen bra kombo...
Lite som en iPhone som aldrig kan få virus.PI_3_141592654 skrev:
Audi vs BMW in the snow... winter fun!
Det kan det säkert bli, men det är kanske något som borde vara klart innan man tillåter självkörande bilar.A Alfons3301 skrev:
Sen är frågan om det är det något som ska överlåtas till tillverkarna att bestämma eller ska det regleras i lagstiftning i varje land?
Så kommer det vara klart till 2035?
Var ett inslag igår på SR Nyheter där man såg en trend framöver med sjunkande prisnivåer på elbilar. https://sverigesradio.se/artikel/priskrig-kan-vanta-efter-teslas-sankningar
Blir det så nu med hushållens förändrade ekonomi, räntehöjningar, sparat i värdepapper gör att man 2023 inte vill sälja innan det blivit en uppgång, ev. mera varsel 2023 och att många beställde före bidraget försvann förra året? Hushållens ekonomi har redan nu påverkats och vi har inte sett alla konsekvenser som kommer 2023, när buffertsparande har börjat användas.
Blir det så nu med hushållens förändrade ekonomi, räntehöjningar, sparat i värdepapper gör att man 2023 inte vill sälja innan det blivit en uppgång, ev. mera varsel 2023 och att många beställde före bidraget försvann förra året? Hushållens ekonomi har redan nu påverkats och vi har inte sett alla konsekvenser som kommer 2023, när buffertsparande har börjat användas.
För ett år sedan sade VW VD att de skulle få problem om ekonomin gick ned då de bara utvecklar premiumbilar som ingen har råd med om räntan går upp....A AndersS skrev:Var ett inslag igår på SR Nyheter där man såg en trend framöver med sjunkande prisnivåer på elbilar. [länk]
Blir det så nu med hushållens förändrade ekonomi, räntehöjningar, sparat i värdepapper gör att man 2023 inte vill sälja innan det blivit en uppgång, ev. mera varsel 2023 och att många beställde före bidraget försvann förra året? Hushållens ekonomi har redan nu påverkats och vi har inte sett alla konsekvenser som kommer 2023, när buffertsparande har börjat användas.
Då kanske de kan utveckla bilar i normalklass och satsat halvlite på deras programvara istället för att utveckla spel till bilarna.pacman42 skrev:
Inte för jag tycker att id3 är någon premiumbil så sett. Lite halvtaskiga materialval och sånt skit. Slapp fönsterlist har jag fått på lite mer än 6 månader och bilen är skött pedantiskt (vem fan vågar annat
Fick en förfrågan från VW om att utvärdera deras mobila tjänster och tycka till om vad som behövde finnas i appen alls, vad som behövde vara lättillgängligt och vad som kunde gömmas i menyerna (typ). Gick väl an att svara på, men viktigaste feedbacken var precis det, lägg tiden på att få skiten att funka istället för att flytta om i layouten och menyerna..Rkarlsson skrev:Då kanske de kan utveckla bilar i normalklass och satsat halvlite på deras programvara istället för att utveckla spel till bilarna.
Inte för jag tycker att id3 är någon premiumbil så sett. Lite halvtaskiga materialval och sånt skit. Slapp fönsterlist har jag fått på lite mer än 6 månader och bilen är skött pedantiskt (vem fan vågar annat)
Känns som att VW inte direkt är den bästa mjukvaruutvecklaren med tanke på det jag läser i olika elbilsforum. Tror nästan VW-ägarna är de som uttrycker mest missnöje med app/mjukvara av alla. Tesla är förstås rätt överlägsna i den genren, men de har ju andra problem istället. Typ byggkvalitet, ljudnivå m m.tveksamt skrev:
Fick en förfrågan från VW om att utvärdera deras mobila tjänster och tycka till om vad som behövde finnas i appen alls, vad som behövde vara lättillgängligt och vad som kunde gömmas i menyerna (typ). Gick väl an att svara på, men viktigaste feedbacken var precis det, lägg tiden på att få skiten att funka istället för att flytta om i layouten och menyerna..
Gällande mjukvara och appar så finns det några biltillverkare som är OK och många som är under all kritik.
Kanske dumt att skaffa elbil om man vill kunna åka båt med den i framtiden. Ett norskt rederi har förbjudit elbilar för att konsekvenserna av en bilbrand är så stora. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/norskt-rederi-forbjuder-elbilar-ombord-giftiga-gaser-vid-brand