1 821 835 läst ·
27 232 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Om det är din husvagn så har du uppenbarligen en bil till då din Ioniq saknar drag (och ändå inte får dra tungt?). Jag vill ha allt i en och samma bil. Dock är drag inte kritiskt, men bra att ha för min del. Våra behov är olika.GoC skrev:
Självklart är det bra att jag fortfarande är nöjd. Brukar byta bin var tredje år ocv detta är första Hyundaien, har ägt alla tre Tyska sk. Premiumbilarna, massa Saabar och en Mazda i modern tid. vill påstå att Ioniq 5 är helt ok, men får se vad nästa bil blir. Börjar så klart fundera på nästa. Kan bli vad som helst, kanske till och med en Tesla, men mer troligt en Lexus.
Hyundai I5 AWD Advance+ Matt grå metallic + Smart Sence 691kkr
Tesla LR silver metallic + uppgraderad autopilot 710kkr
Sedan skiljer det lite då hyundien har skinnsäten, HUD 360gradera kamera Mm och Teslan glastak och drag. Så det går inte att jämföra.
Så jag förstår att Tesla måste sänka sina priser. För så enastående är den inte längre. Men fortfarande en riktigt bra elbil.
Tesla LR silver metallic + uppgraderad autopilot 710kkr
Sedan skiljer det lite då hyundien har skinnsäten, HUD 360gradera kamera Mm och Teslan glastak och drag. Så det går inte att jämföra.
Så jag förstår att Tesla måste sänka sina priser. För så enastående är den inte längre. Men fortfarande en riktigt bra elbil.
P Pin skrev:
Inte min husvagn, den här är min och den står där den står (Kabe 720 Royal). Men kan montera drag om jag vill och får dra 1600kg med Ioniqen och jag har BE kort så det är inget problem. Har du missat att även RWD Ioniq 5 får dra 1600kg?P Pin skrev:
Men husvagnen väger ett par hundra kilo till och har stått tio år på campingen nu och har ingen plan på att släpa bort den.
Även om föregående MB GLC fick dra 2500kg så fick husvagen stå kvar då vintercamping är det trevliga
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant "feature" på M3 och MY från och 2023 är att de saknar radar och parkeringssensorer där tanken är att Tesla Vision ska ersätta den funktionen fast den mjukvaran verkar inte riktigt vara klar än för just parkering.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 224 inlägg
Så man får inte ens en backkamera i dagsläget?
Kaxigt att ha sådan tilltro till sin utvecklingsavdelning att man avvecklar det gamla innan det nya är klart.
Kaxigt att ha sådan tilltro till sin utvecklingsavdelning att man avvecklar det gamla innan det nya är klart.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 692 inlägg
Är det dessutom inte ett krav på adaptiv farthållare idag?
Jodå, backkamera finns och alla finesser med adaptiv farthållare och aktiva säkerhetssystem m.m. Det som saknas är parkeringssensor via kamera för tillfället.
Teslas filosofi är ju att skala av alla sensorer och förlita sig på kameror för alla funktioner.
Teslas filosofi är ju att skala av alla sensorer och förlita sig på kameror för alla funktioner.
Jag tycker både model Y och Ioniq 5 är intressanta och vill provköra båda. Men ska man tänka på framtiden så har Tesla FSD där ingen annan tillverkare har motsvarande teknik för självkörning Vad jag vet. Min bedömning är att dom ligger 5-10 år efter teknikmässigt
efter? Eller menade du föreA Alfons3301 skrev: