ullberg
GoC GoC skrev:
[bild]
ullberg ullberg skrev:
ja då lär vi ju inte komma till vägs ände med den här diskussionen och jag kommer inte lägga mer tid på det…

Visa mig gärna en jämförbar Ioniq med en jämförbar MYLR så kanske jag ändrar mig om vilken bil som är billigast.
 
GoC GoC skrev:
Självklart är det bra att jag fortfarande är nöjd. Brukar byta bin var tredje år ocv detta är första Hyundaien, har ägt alla tre Tyska sk. Premiumbilarna, massa Saabar och en Mazda i modern tid. vill påstå att Ioniq 5 är helt ok, men får se vad nästa bil blir. Börjar så klart fundera på nästa. Kan bli vad som helst, kanske till och med en Tesla, men mer troligt en Lexus.
Om det är din husvagn så har du uppenbarligen en bil till då din Ioniq saknar drag (och ändå inte får dra tungt?). Jag vill ha allt i en och samma bil. Dock är drag inte kritiskt, men bra att ha för min del. Våra behov är olika.
 
Hyundai I5 AWD Advance+ Matt grå metallic + Smart Sence 691kkr
Tesla LR silver metallic + uppgraderad autopilot 710kkr
Sedan skiljer det lite då hyundien har skinnsäten, HUD 360gradera kamera Mm och Teslan glastak och drag. Så det går inte att jämföra.
Så jag förstår att Tesla måste sänka sina priser. För så enastående är den inte längre. Men fortfarande en riktigt bra elbil.
 
P Pin skrev:
Jag är nöjd med 20. Ändrar aldrig
Jag tror du tillhör en rätt liten minoritet som känner så. Jag känner definitivt för rätt olika temperaturer beroende på vad jag känner för.
 
L Lutte skrev:
när man kör så får man sköta allt via ett scrollhjul för då är touchen avaktiverad.
D-a förmynderi att inte passageraren ska kunna använda skärmen under färd. :mad:
 
P Pin skrev:
Om det är din husvagn så har du uppenbarligen en bil till då din Ioniq saknar drag (och ändå inte får dra tungt?). Jag vill ha allt i en och samma bil. Dock är drag inte kritiskt, men bra att ha för min del. Våra behov är olika.
P Pin skrev:
Om det är din husvagn så har du uppenbarligen en bil till då din Ioniq saknar drag (och ändå inte får dra tungt?). Jag vill ha allt i en och samma bil. Dock är drag inte kritiskt, men bra att ha för min del. Våra behov är olika.
Inte min husvagn, den här är min och den står där den står (Kabe 720 Royal). Men kan montera drag om jag vill och får dra 1600kg med Ioniqen och jag har BE kort så det är inget problem. Har du missat att även RWD Ioniq 5 får dra 1600kg?
Men husvagnen väger ett par hundra kilo till och har stått tio år på campingen nu och har ingen plan på att släpa bort den.
Även om föregående MB GLC fick dra 2500kg så fick husvagen stå kvar då vintercamping är det trevliga
Vintercamping med snötäckta husvagnar, bil, julbelysning, kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
anders07 anders07 skrev:
Och om någon köper en ny Tesla, välj en rund ratt!!!
[bild]

Den tomte på designavdelningen som tyckte det här var en bra idén har inte kört på svenska vägar och behövt blinka ut ur en rondell!!! :crysmile:
Är yoken så dålig tycker du? Hur många mil har du hunnit kört?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
S slugger75 skrev:
Är yoken så dålig tycker du? Hur många mil har du hunnit kört?
Har väl kört 50-60 mil bara, men ja, den är inte något vidare... Blinkknapparna är också hemska...
 
sunnis
Intressant "feature" på M3 och MY från och 2023 är att de saknar radar och parkeringssensorer där tanken är att Tesla Vision ska ersätta den funktionen fast den mjukvaran verkar inte riktigt vara klar än för just parkering.
 
  • Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Så man får inte ens en backkamera i dagsläget?

Kaxigt att ha sådan tilltro till sin utvecklingsavdelning att man avvecklar det gamla innan det nya är klart.
 
Är det dessutom inte ett krav på adaptiv farthållare idag?
 
sunnis
Jodå, backkamera finns och alla finesser med adaptiv farthållare och aktiva säkerhetssystem m.m. Det som saknas är parkeringssensor via kamera för tillfället.

Teslas filosofi är ju att skala av alla sensorer och förlita sig på kameror för alla funktioner.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
A
Jag tycker både model Y och Ioniq 5 är intressanta och vill provköra båda. Men ska man tänka på framtiden så har Tesla FSD där ingen annan tillverkare har motsvarande teknik för självkörning Vad jag vet. Min bedömning är att dom ligger 5-10 år efter teknikmässigt
 
sunnis
A Alfons3301 skrev:
Jag tycker både model Y och Ioniq 5 är intressanta och vill provköra båda. Men ska man tänka på framtiden så har Tesla FSD där ingen annan tillverkare har motsvarande teknik för självkörning Vad jag vet. Min bedömning är att dom ligger 5-10 år efter teknikmässigt
efter? Eller menade du före :crysmile:?
 
A
sunnis sunnis skrev:
efter? Eller menade du före :crysmile:?
Andra tillverkare ligger efter 5-10 år gissar jag :) men kanske Tesla licensierar ut funktionen till andra tillverkare så småningom, på samma sätt som man öppnat upp sina Superchargers
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.