Vit elbil utställd i showroom med belysning och möbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Helt magisk att köra…:)
 
R Rolle85 skrev:
[bild]
Tar du med den in i vardagsrummet?:surprised:
 
  • Haha
Peter2400
  • Laddar…
I bilhallen där jag hämtade den idag :)
Min första laddning gick på 5kr
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
K
Rkarlsson skrev:
Nej jag har inte kollat begagnatmarknaden. De jag provade är sålda. För låg räckvidd.
Men du skrev: "Jag litar ändå rätt mycket på det. Med tanke på hur priserna på 3 år gamla elbilar bara dumpats något brutalt."

Vad menade du då med ovanstående?

/Krille
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
[bild]
Är det där elpriset inklusive allt?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Inklusive allt + moms, energiskatt, överföringsavgift och del i anläggningskostnad. ;)

Jag gillar verkligen elbilar, men då svårt som folk uppenbarligen har för att räkna utgifter och kostnader, så lär vi få en lååååång diskussion om hur energikostnaden för elbilar ska räknas också.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag bryr mig inte heller när på dagen jag laddar, ty jag betalar månadsmedelpris. Så även om jag gör av med hela månadens förbrukning under den dyraste timmen på nordpool så kostar det inget mer än om jag gör av med all el under natten den billigaste dagen.
Jag överväger dock att skaffa timpris, och då kommer jag självklart jämt ladda mellan kl 19 och 06.
Det finns kopplingsur som är perfekta att programmera in tiden i.

Tänk vad trevlig att alltid ha jättenära till den billigaste macken. :)
Så du menar, pga de höga elpriset så överväger du att göra något som är bättre för miljön.... Då kanske mp hade lite rätt ändå...;)
 
P
K Krille4 skrev:
Men du skrev: "Jag litar ändå rätt mycket på det. Med tanke på hur priserna på 3 år gamla elbilar bara dumpats något brutalt."

Vad menade du då med ovanstående?

/Krille
Att jag kunde köpa en bmw i3 för om jag minns rätt 185000, 3 år gammal. Är det ett rimligt tapp? Jag hade personligen inte velat stå för det tappet med ett lån, ja inte ens om jag betalar kontant för den.

Sen provade jag en ioniq, den också 3 år gammal på ca 200 000, den har jag ingen aning om vad den gick för när den var ny.
Båda bilarna hade gått max 4000 mil.

Det jag menar nu är att jag kollar inte begagnatmarknaden för det är inte aktuellt att chansa på en begagnad elbil alls.
Då när jag provade dessa bilar så kollade jag givetvis.
 
K
Rkarlsson skrev:
Att jag kunde köpa en bmw i3 för om jag minns rätt 185000, 3 år gammal. Är det ett rimligt tapp? Jag hade personligen inte velat stå för det tappet med ett lån, ja inte ens om jag betalar kontant för den.

Sen provade jag en ioniq, den också 3 år gammal på ca 200 000, den har jag ingen aning om vad den gick för när den var ny.
Båda bilarna hade gått max 4000 mil.

Det jag menar nu är att jag kollar inte begagnatmarknaden för det är inte aktuellt att chansa på en begagnad elbil alls.
Då när jag provade dessa bilar så kollade jag givetvis.
Så priserna på tre år gamla elbilar dumpas alltså inte brutalt - utan du vet helt enkelt inte? ;)

Du får stå för tappet i andrahandsvärdet även om du privatleasar - det är ingen välgörenhet bilhandlare och finansbolag bedriver.

Fördelarna med privatleasing är främst att man släpper kontantinsats och slipper fundera på andrahandsvärdet.

Fördelarna för handlarna är att de når helt nya kunder med nybilsförsäljningen. Dessutom får de sälja nya bilar var tredje år till den målgruppen.

/Krille
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Jag är helt såld, min Polestar 2 är bättre än jag förväntat och min rädsla att inte kunna ladda verkar vara obefogad, navigationen håller hela tiden koll på närmaste laddstation och guidar mig dit.
 
  • Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
Oh vilket jävla ljudsystem, Harman Kardon med subwoofer dånar i hela villaområdet :crysmile:
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
@Rolle85 vad hade du för bil innan som du jämför med?
 
P
K Krille4 skrev:
Så priserna på tre år gamla elbilar dumpas alltså inte brutalt - utan du vet helt enkelt inte? ;)

Du får stå för tappet i andrahandsvärdet även om du privatleasar - det är ingen välgörenhet bilhandlare och finansbolag bedriver.

Fördelarna med privatleasing är främst att man släpper kontantinsats och slipper fundera på andrahandsvärdet.

Fördelarna för handlarna är att de når helt nya kunder med nybilsförsäljningen. Dessutom får de sälja nya bilar var tredje år till den målgruppen.

/Krille
Exakt. Det finns inga nackdelar med leasingen. Så förstår inte varför vi ältar. De fick snickra ihop en biljävel till och jag valde el, absolut inte ett jävla dugg för miljöns skull utan bara för min egoistiska saks skull :D
Jag har fortfarande åsikten att elbilar aldrig kan bli lika roliga som bensin och diesel någonsin.
Men de handlar bara om att det är roligt för mig med motorer.
Jag kommer köra både diesel, jänk v8, motorcykel och allt annat roligt i sommar. :D
 
R Rolle85 skrev:
Oh vilket jävla ljudsystem, Harman Kardon med subwoofer dånar i hela villaområdet :crysmile:
Hoppas du fick med tillvalet Pilot lite-paketet för där har du en stor skillnad med ACC och PA-funktion. Jag kör till 99% med ACC och klarar ca 70% med PA (en nivå 2 av "självkörande").
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.