1 747 223 läst ·
26 250 svar
1747k läst
26,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Totalvikten är 1000kg och med last ligger vi ganska exakt på det. Har vägt den.Nicke Nyfiken skrev:
Tjänstevikt 865kg enligt papper men ca 920 i verkligheten.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 105 inlägg
Vad tror du förbrukningen hade varit om det hade varit en skidsemester över jul till Åre med husvagnen?Nicke Nyfiken skrev:
Finns skidor till husvagnen så jag kanske testar Åre nästa gång men det är nog också omöjligt.R Robert-san01 skrev:
Hur får man fram den extra mätaren för en specifik resa? Dvs 'kroatien' stapeln. Har saknat att all statistik försvinner när man laddar.P para skrev:
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 068 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 068 inlägg
En autobahn dag i Enyaqen med farthållaren på 132 där det var fri fart (testade maxfart 165km/h i kanske 10 min)
20min stau och 10 tal vägarbeten med 80 skyltat. Några sträckor med 100/120skyltat gick med +5km/h.
40min Lunch laddning + 25min glassladdning + 12 min köpa vinjetter laddning (3min hade räckt) + 40min middagsladdning efter incheckning på hotellet. Bara laddat hos Tesla.
19"are. 5 pers i bilen. Vanlig iv80.
Laddkostnad (började med 90% och slutade med 100%) blev 76EUR. Det är väl ungefär samma som en bensinbil kostat om den körts med farthållaren i 110km/h?
20min stau och 10 tal vägarbeten med 80 skyltat. Några sträckor med 100/120skyltat gick med +5km/h.
40min Lunch laddning + 25min glassladdning + 12 min köpa vinjetter laddning (3min hade räckt) + 40min middagsladdning efter incheckning på hotellet. Bara laddat hos Tesla.
19"are. 5 pers i bilen. Vanlig iv80.
Laddkostnad (började med 90% och slutade med 100%) blev 76EUR. Det är väl ungefär samma som en bensinbil kostat om den körts med farthållaren i 110km/h?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Utöver "Aktuell körning" och "Sedan laddning" finns det 2 olika prippmätare som man kan nollställa manuellt. Dessa kan man även namnge som man vill.J Jensa86 skrev:
Man kan även bestämma vilka trippmätare som ska visas nere på fliken.
Tänkte köra en trip till Kiviks marknad imorgon från Trollhättan. Ska se om jag kan dokumentera det för er skull. Dock har jag rätt tung högerfot men vi får se vad trafiken och vädret tillåter.
Glöm inte att tanka i kristianstad innan du ger dig av från RV 21. (finns cirkle k i vä) efter där är österlen helt värdelös på laddare.T Trevlig skrev: