Jag var tvungen att stänga ett frånluftsdon nästan helt för att få rätt flöde på det vilket gör att det låter litegrann. Om jag öppnar det en bit så är det nästan helt tyst. Med följden att frånluften blir för hög.

Finns det några nackdelar med detta utöver att systemet blir lite mindre effektivt då mer friskluft sugs in utan att värmeväxlas? Huset är så pass gammalt och otätt så något märkbart undertryck blir det inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.