Efter att ha monterat in nya friskluftsventiler (pax100) i huset, blev 1 av dem inte som jag ville....... Efter ett smärre handhavande fel

, där hålsågen inte gick dit jag ville, så fick jag lite för mkt lutning i kanalen. Dock åt rätt håll, men lite mer än rekomenderat...
Jag undrar då: Behöver jag oroa mig för att friskluften inte òrkar` ta sig in i rummet, så att ventilen är oduglig??, eller kan det bli så att inomhusluften ist vill ´ta sig ut´??
Ventilation är inte min starka sida, så väldigt tacksam för snabba svar som kan lugna mina oroliga nerver

!!