Har ett vitt putsat hus med en ljusgrå dörr.
Att montera knappsats till låset samt ringklockan med kamera ser inge vidare ut. De har olika formfaktor, färg och storlek.
Har någon lyckats få till detta på ett utseendemässigt tilltalande sätt?

Kreativa lösningar är varmt välkomna.

(Modellerna det handlar om i vårt fall är Aqara U200 samt Eufys ringklocka/kamera)

Farstatjej90
Jag tror att det enklaste är att du väljer produkter som du kan acceptera estetiskt istället för att du försöker anpassa de du har.
Vad skulle alternativen vara? Måla produkterna, bygga in dom i nån låda, spåra in dom i fasaden?
En knappsats kan ju sitta bakom en lucka men en ringklocka tror jag inte du kan göra så mycket med. Om du har en möjlighet att sätta den på en annan närliggande vägg/plank är ju det ett alternativ men gäster kommer ha svårt att hitta den....

En mindre anpassning kan exempelvis vara att placera knappsatsen lite i skymundan bakom en växt eller staket/plank.
Jag funderar på om det blir underligt att placera ringklockan på motsatt sida gentemot knappsatsen, dvs gångjärnssidan. Det blir lite märkligt, men åtminstone snyggare än att ha två väldigt olika prylar intill varandra.

Knappsatsen var egentligen tänkt att sätta på dörrkarmen i smygen, men den var några mm för bred så det går inte.

Att byta ut de nya prylarna känns inte som en motiverbar lösning, vill gärna försöka vara någorlunda hållbar i min konsumtion.

Spontant skulle ringfunktion i knappsatsen ha varit bra, men så är inte fallet.

Farstatjej90
Sätt knappsatsen i dörren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.