Hej!
Har flytspacklat ett bilat klinkergolv i 2 omgångar (spacklet räckte inte). Första spacklingen torkade rätt fort, men jag misstänker att jag gjorde den andra alldeles för lös. Efter 4 timmar glänser det fortfarande. Gick efter ”konsistens som plannkakssmet”.

Finns det hopp om att detta härdar eller är det lika bra att ta en spade och göra om?
 
Det kommer att härda. Ibland blir det så om man blandar i en för liten bunke. Men hårt blir det alltid om man inte då tar dubbelt för mycket vatten.
 
Tack! Jag hade definitivt för mycket vatten i sista rundan så jag får väl se om det torkat imorgon.
Jag har ytterligare en gång till eftersom spacklet inte räckte. Kan man lita på att det härdar om det skulle vara geggigt imorgon eller är det bättre att ta bort?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.