1 349 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
För löst flytspackel
Hej!
Har flytspacklat ett bilat klinkergolv i 2 omgångar (spacklet räckte inte). Första spacklingen torkade rätt fort, men jag misstänker att jag gjorde den andra alldeles för lös. Efter 4 timmar glänser det fortfarande. Gick efter ”konsistens som plannkakssmet”.
Finns det hopp om att detta härdar eller är det lika bra att ta en spade och göra om?
Har flytspacklat ett bilat klinkergolv i 2 omgångar (spacklet räckte inte). Första spacklingen torkade rätt fort, men jag misstänker att jag gjorde den andra alldeles för lös. Efter 4 timmar glänser det fortfarande. Gick efter ”konsistens som plannkakssmet”.
Finns det hopp om att detta härdar eller är det lika bra att ta en spade och göra om?
Tack! Jag hade definitivt för mycket vatten i sista rundan så jag får väl se om det torkat imorgon.
Jag har ytterligare en gång till eftersom spacklet inte räckte. Kan man lita på att det härdar om det skulle vara geggigt imorgon eller är det bättre att ta bort?
Jag har ytterligare en gång till eftersom spacklet inte räckte. Kan man lita på att det härdar om det skulle vara geggigt imorgon eller är det bättre att ta bort?
Klicka här för att svara