Har flytpacklat ett badrumsgolv på spånskiva och primat med ardex p3 och nu har jag upptackt att det bara gick åt bara drygt hälften så mkt primer and vad dom rekomenderade.
Kan detta leda till något problem? penslade ut primiern innan flytspackling

/tacksam för svar

T
Nej, det är lugnt!

vad gör dig så säker på det då?

Hur kommer det sig att ni bara använde hälften av det rekommenderade ?
Använder själv Ardex, just nu deras tätskikt S1-K, kan tycka ibland att det räcker med det som ligger på, vilket är en risk många tar och lämnar tillbaka hälften till inköpsstället. ALLT ska på efter tillverkarens manualer, det finns en anledning till det.
När det gäller just primer blir jag lite osäker av den anleningn att vi har betongplatta och kört ångspärr, men tycker i alla fall att man ska köra efter tillverkarens rekommendationer.

Lycka till !

jag tog en pensel och strök över hela ytan efter att jag dammsugit och gjort den ren . sen efteråt så började jag kolla på förpackningen men jag tror aldrig jag ahde kunna stryka ut så mkt. räknas golvspånskiva som extrems sugande?

A
Jag håller inte riktigt med om att ALLT (primer) ska på. Själv primade jag badrummet två gånger och det blev tillräckligt bra för att överblivet damm skulle bindas och fuktspärren fästas! Och då hade jag bra mycket kvar av min primer!

Däremot ska man inte snåla med fuktspärren, har man köpt ett par hinkar för några tusenlappar, ska varenda droppe rollas på! Fuktspärr är A och O i ett badrumsbygge!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.