Har lite kontrollerad panik jag lägger flytspackel "Kiilto" golvspackel för värmegolv och inser nu att jag har för lite säckar så klart, Min fråga är Kan jag lägga de jag har så att det täcker golvet och sedan några timmar senare forstätta lägga flytspackel av samma modell? Eller måste jag först lägga på Primer på nytt på det flytspackel jag redan satt dit? Tacksam för ett snabbt svar. :-)

Kolla på baksidan av påsen, där
Brukar det stå. När jag skulle lägga flytspackel så körde jag med webers fiberförstärkta. Och där stod det att om man lägger lager på lager så skall det primas mellan läggningarna.

Skicka iväg någon som handlar fler säckar lite snabbt då?

Lycka till.

Ja, primer mellan!
Dock är det bättre om du kan spärra av ytan om du inte täckt allt redan så det blir en till sektion.

Det står inget om att det inte går att lägga lager på lager, jag lägger det jag har så golvet är täckt, sedan åker jag å köper mer och jag köper mer armeringsjärn så kan jag prima och lägga mer nät när de har stelnat. Håhååjaja. :-)

Anders07, "en till sektion"?

T
Du behöver INTE lägga ett lager till med armeringsjärn!

Kimmmmmen skrev:
Anders07, "en till sektion"?
Dela av golvet i två sektioner så du kan göra en klar med det du har...

Nu förstår jag men nu har jag tänkt golvet med det jag har så nu får det härda sedan lägger jag dit primer och nät och sedan avsluta med nytt lager flytspackel.

Tack för snabba svar:-)

S
Kimmmmmen skrev:
Tack för snabba svar:-)
varför skall du ett till nät för?

T
En gång till......du har väl redan lagt ett armeringsnät i botten av golvet?

• Gilla
1
  • Laddar…
Har du täckt hela golvet så är det bara att prima och köra igen. Är det bara några få milimeter välj ett finspackel

Tänkte mest att det behövdes nytt nät för att det ska fästa bättre men om det inte behövs så blir det bättre för plånboken :-)

Ja. Det ligger nät i botten på golvet.

Det enda som kan gå fel är att första omgångens skiktjockleken är för tunn för ditt underlag, men det är för sent att åtgärda nu. Tex 20mm på spånskiva. En fråga hur lyckades du med att få för lite? Det står ju alltid antal KG flytspackel per kvadratmeter och mm tjocklek. mao

förbrukning_kg * kvm_yta * 1.1 * tjocklek / 25

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.