Det verkar som om det blir för stort motstånd med min laddomat 11-30!
Min kamin kokade hela tiden.
Även när jag monterade ut termostaten så fortsatte den att koka.
Någon annan som haft det problemet?
Har dem andra ladomaterna högre flöde?
Problemet e att kaminen finns på vån 1 och acktankarna står i källaren.
Min kamin kokade hela tiden.
Även när jag monterade ut termostaten så fortsatte den att koka.
Någon annan som haft det problemet?
Har dem andra ladomaterna högre flöde?
Problemet e att kaminen finns på vån 1 och acktankarna står i källaren.
Ok luften e ett litet problem men om jag kopplar bort laddomaten helt å hållet så funkar det! Luften blir inget problem utan laddomaten.
Hon kokar även när jag bara tagit ut termostaten och kör med en extra cirkpump i källaren.
Hon kokar även när jag bara tagit ut termostaten och kör med en extra cirkpump i källaren.
Har pumpen varit avstängd över sommaren ? då kan dom kärva och inte starta ,
Pumpen blir varm och man tror att den snurrar , falsk känsla
Har det fungerat ? är det ny inst ? Har du kolla att pumpen snurrar ? Klart ett flödesproblem
det finns inget flöde över kaminen , då kokar den
Det sitter en blank stor skruv i ändan på pumpen ,lossa den , ( kommer liiiite vatten där dit med en trasa ) i hålet syns axeln , om den inte snurrar kan du hjälpa igång den med en skruvmejsel ,
skramlar till lite i näven men inget farligt .
Börja där och kom tillbaka
Pumpen blir varm och man tror att den snurrar , falsk känsla
Har det fungerat ? är det ny inst ? Har du kolla att pumpen snurrar ? Klart ett flödesproblem
det finns inget flöde över kaminen , då kokar den
Det sitter en blank stor skruv i ändan på pumpen ,lossa den , ( kommer liiiite vatten där dit med en trasa ) i hålet syns axeln , om den inte snurrar kan du hjälpa igång den med en skruvmejsel ,
skramlar till lite i näven men inget farligt .
Börja där och kom tillbaka
Knepigt att säga något på avstånd , men försöker med frågor
Knastrar det i pumpen , eller i laddomaten så finns det något nedanstående
Vet inte men om pumpen startar för sent så börjar det att utfällas syre eller ånga , om det fräser i kaminen så är det så , sitter givaren rätt den ska var på topp där det blir varmast
PS du säger utan termostaten , ta ut termostaten , det är en pinne som ska ändra sig när den blir varm och knuffa upp och stänga mot ett säte , du kan prova genom att värma den
Du kan se även här funktionen
http://www.termoventiler.se/application/files/6214/6719/2673/LM11-3011-100_Manual_SE.pdf
Knastrar det i pumpen , eller i laddomaten så finns det något nedanstående
Vet inte men om pumpen startar för sent så börjar det att utfällas syre eller ånga , om det fräser i kaminen så är det så , sitter givaren rätt den ska var på topp där det blir varmast
PS du säger utan termostaten , ta ut termostaten , det är en pinne som ska ändra sig när den blir varm och knuffa upp och stänga mot ett säte , du kan prova genom att värma den
Du kan se även här funktionen
http://www.termoventiler.se/application/files/6214/6719/2673/LM11-3011-100_Manual_SE.pdf
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
IVT Split Air som inte vill avfrosta pga för lågt flöde
Värmepumpar -
Vilken vattenpump för lågt flöde, 5m lyfthöjd och kontinuerlig drift?
Vatten & Avlopp -
Hjälp med grävd brunn och för lågt tillflöde.
Vatten & Avlopp -
För lågt flöde för vattenfiltret?
Vatten & Avlopp -
Sitter hängrännan för lågt och hur stort vattenflöde skall det dimmensioneras för?
Tak & Vind