Det är ju intressant att en modell ska vara dyrare för att koka vatten… känns ganska basic:)
 
G gbgustaf skrev:
[länk]
Tack gbgustaf du var den första som gav/hänvisade till ett vettigt svar. Jag tror att jag har den dyrare varianten
som kokar vattnet innan vattenångan sprids ut.
 
Fortsätt använda luftfuktaren om du har problem med för torr luft, se till att inte överdriva bara. Det gäller ju allt, det behöver du ingen expert eller doktor för att förstå…
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Men tillbaka varför jag startade denna tråd. Jag gick in här och frågade varför de sk experterna
avråder att använda luftfuktare UTAN att säga varför. Varför finns och säljs luftfuktare om de nu är skadliga?
Nä, du ställde frågorna "Är det ett problem att ha för låg luftfuktighet inne?" och "Om man inte ska använda luftfuktare, vad ska man göra då?

Generellt är det värre att ha för fuktigt inne(så mögel, kvalster och liknande trivs), men om torr luft besvärar dig är det tydligen ett problem för dig.

Jag har gett dig några förslag som svar på vad du ska göra om du inte vill använda din luftfuktare, har du provat dem?
 
F fribygg skrev:
Nä, du ställde frågorna "Är det ett problem att ha för låg luftfuktighet inne?" och "Om man inte ska använda luftfuktare, vad ska man göra då?

Generellt är det värre att ha för fuktigt inne(så mögel, kvalster och liknande trivs), men om torr luft besvärar dig är det tydligen ett problem för dig.

Jag har gett dig några förslag som svar på vad du ska göra om du inte vill använda din luftfuktare, har du provat dem?
ok och nej jag har inte testat dina förslag nu när jag fått svar på luftfuktarproblematiken. Men jag är tacksam för dina förslag och ditt engagemang i frågan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.