Hej Byggahus
Jag känner mig dum i huvet just nu
Ska lägga Tarkett Viva enstav, 110 bred 1220 lång.
Mitt rum är 3480 brett så det går inte riktigt, blir en väldigt kort liten passbit till raden efter som ni ser.
Avståndet mellan skarvarna ska ju vara minst 300mm.
Hur ska jag lägga / kapa för att få det bra?
Kan man lägga så att skarvarna ligger snyggt eller symmetriskt när man behöver trixa på detta viset?
Jag känner mig dum i huvet just nu
Ska lägga Tarkett Viva enstav, 110 bred 1220 lång.
Mitt rum är 3480 brett så det går inte riktigt, blir en väldigt kort liten passbit till raden efter som ni ser.
Avståndet mellan skarvarna ska ju vara minst 300mm.
Hur ska jag lägga / kapa för att få det bra?
Kan man lägga så att skarvarna ligger snyggt eller symmetriskt när man behöver trixa på detta viset?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkelt. Du kapar och passar in sista biten i raden. Nästa rad börjar du med något mindre än en halv. Skarvbiten från den raden bör då bli drygt en halv, lagom att börja med på tredje raden. Fjärde raden, kör du som den första.
Man tackar
tre olika lösningar dock
kommer nog köra fallande längder istället för symmetriskt.
tre olika lösningar dock
kommer nog köra fallande längder istället för symmetriskt.
det blir ändå symetriskt om du kör fallande längder då skarven hela tiden förskjuts lika mycket från varje skift. För att undvika det och ändå kunna köra fallande med rätt överlappning. Börja med första skiftet. Börja om med nästa skift förskjutet ca halva parkettlängden. Nästa skift börjar du med spillbiten från första. Och så vidare. Mönstret blir mer oregelbundet och kommer se slumpmässigt ut vid en hastig blick.
mvh Findus
mvh Findus
Klicka här för att svara