17 674 läst ·
21 svar
18k läst
21 svar
För högt tryck på inkommande vatten?
Själva ligger vi på 4-4,5 bar och jag skulle gärna ha ännu högre, bottnar det till högtryckstvätten så jag får sänka farten på den för att den inte ska slå ifrån p.g.a. för dålig vattentillförsel.
Men om det är för lågt kan du bara svara på själv om det upplevs lågt, det är nog inte för lågt för att kommunen ska göra något åt det iaf.
Men om det är för lågt kan du bara svara på själv om det upplevs lågt, det är nog inte för lågt för att kommunen ska göra något åt det iaf.
Vi köpte Grohe kranar till badrummet. I dess manual står det uttryckligen max 5 bar arbetstryck. Jag blev fundersam och mätte vårt tryck. 5.5 bar har vi in. Det verkar som allt som säljs i butik knappast är dimensionerat för svenska 10 bar....
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 758 inlägg
Tja, man kan ju klaga hos leverantören tills de gör något (Det är iaf inte teoretiskt omöjligt...EndZone skrev:
Men om du inte upplever några problem så gör det ju inget, och det här är mest spekulationer. Går det att kolla med förre ägaren, om du verkligen vill gå till botten?
Njae, jag känner mig lite lugnare nu. Blev mest orolig då jag såg en tryckmätare stå på rött. Nu visar det sig ju, om än konstigt, att mätaren inte visar något farligt alls. Sedan varför den sitter där, det är ju en annan fråga.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför flödar vattnet ur högtryckstvätten?
Trädgårdsmaskiner -
Varför fick altanerna helt olika utseende efter högtryckstvätt?
Altan & Uteplats -
Munstycke till högtryckstvätt för att få maximal distans
Trädgårdsmaskiner -
För högt tryck i hydropress?
Vatten & Avlopp -
Nyinstallerad luftvattenvärmepump för högt tryck?
Värmepumpar