Märkte nu att det luktsde väldigt mkt rök. Gick in i pannrummet, då har pannan stängt ner sifg själv. Acc tankar80 i toppen 20 i mitten och nederst. Drog ut all värme på elementen. Fläkten gick igång men straxt för varm igen. Alla element är varma. De nedre temperaturena blir sakta sakta lite varmare. Är det ngn ventil som ska kollas. Eller är det bara att ringa rörmokaren imorgon?

• Värmesystem i pannrum med kopparledningar, ventiler och en cirkulationspump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går laddpumpen?

Hm är det den i mitten på bilden. Den är" på " men hur vet man att den går?

Tror att det låtet annorlunda i röret efter den grejen mot vad det brukar göra. Typ som det är trång passage

Omöjligt att svara på med den bilden. Men med den lilla informationen så tror jag inte att det är den.

D Daniel 109 skrev:
Omöjligt att svara på med den bilden. Men med den lilla informationen så tror jag inte att det är den.

• Cirkulationspump installerad på rörsystem, teknisk information synlig.
    Skapa konto
Vågar man stänga av pch sätta på bara för att kolla ljudet o se om den funkar. Eller dumt när jsg eldar?

Jo på väggen mitt emot. Ovanflr en ratt man vrider på om man vill ha ut värmen på elementen. Det verkar funka.

Den här hittar jag oxå:)

• VVS-installation med en kopparledning och en påsatt ESBE-ventil.
    Skapa konto
Den sitter efter på röret som låter annorlunda.

Okej. Den man vrider på för att ställa värmen på elementen heter shunt.
Det var med en shunt på den fösta bilden, är den öppen?

Tror det. Inget ändrat på den av mig i viilket fall. Den står på kl 7. Mittemellan rätt och blått

Okej. Det är svårt att avgöra vad som är fel när man inte är på plats. Är ganska säker på att du har problem med luft i systemet. Sitter det nån ventil på toppen av acc tanken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.