3 087 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
För den som vill följa med i vår renovering!
Jag har tillsammans med min flickvän hållt på ett tag med en köks- och lägenhetsrenovering, vilket har dokumenterats ganska flitigt. Jag tänkte att det kanske finns folk här som vill följa oss på vägen?
Jag har lagt upp bilder och kommentarer här: Minhembio.com - Hemma hos kungsholmsgatan - Från koja till lyxkoja - Hela historien
Vi är inte färdiga än, men det finns gott om bilder vid det här laget. Ha så kul, och kommentera gärna!
Jag har lagt upp bilder och kommentarer här: Minhembio.com - Hemma hos kungsholmsgatan - Från koja till lyxkoja - Hela historien
Vi är inte färdiga än, men det finns gott om bilder vid det här laget. Ha så kul, och kommentera gärna!
Helt grymt ! Blir verkligen imponerad av ert jobb. Man skall komma i håg att renovera i lägenhet innebär en massa extra jobb. Som att släpa upp ett golv sju våningar....själv fick jag släpa upp min inbyggnadsugn fem våningar.
Du undrade över vad du skulle använda för att få det snyggt på baksidan av 80-skåpet som vetter mot vardagsrummet och jag rekommenderar att du tar och inhandlar en täcksida för högskåp och kapar till rätt mått. Alternativet kan ju vara en täcksida för bänkskåp beroende på måtten.
Glöm nu inte att posta fler bilder när du tagit bort den blå filmen från luckorna. Har du fått din kamera förresten?
Ankan
Du undrade över vad du skulle använda för att få det snyggt på baksidan av 80-skåpet som vetter mot vardagsrummet och jag rekommenderar att du tar och inhandlar en täcksida för högskåp och kapar till rätt mått. Alternativet kan ju vara en täcksida för bänkskåp beroende på måtten.
Glöm nu inte att posta fler bilder när du tagit bort den blå filmen från luckorna. Har du fått din kamera förresten?
Ankan
Hmmm.
Kom på att det funkar nog inte med täcksidor. Var lite för snabb i mitt svar...Du behöver ngt med måtten c:a 90x70 (BxH ) va?
Man får kanske leva med en skarv där man använder två täcksidor för bänkskåp. Om du har IKEA katalogen för kök så har man exempel på sidan 5 och 15 på hur det ser ut. Fåga dina snickarkompisar om dom kan kapa till det så att du får ett fint snitt så borde det bli bra.
Lycka till !
Ankan
Kom på att det funkar nog inte med täcksidor. Var lite för snabb i mitt svar...Du behöver ngt med måtten c:a 90x70 (BxH ) va?
Man får kanske leva med en skarv där man använder två täcksidor för bänkskåp. Om du har IKEA katalogen för kök så har man exempel på sidan 5 och 15 på hur det ser ut. Fåga dina snickarkompisar om dom kan kapa till det så att du får ett fint snitt så borde det bli bra.
Lycka till !
Ankan
Medlem
· Östergötlands län
· 138 inlägg
Ser ut att bli RIKTIGT trevligt det där, och tack för tipset på mosaiken (har letat efter liknande - perfekt!) ;D
Ska bli spännande att se slutresultatet!
Lycka till
//Stina
Ska bli spännande att se slutresultatet!
Lycka till
//Stina
Det kommer ju att bli KANONSNYGGT!!
Måste säga MYCKET bra jobbat av er BÄGGE!
Sedan en liten kommentar om ert tidigare kakel...
Såg på "Äntligen hemma" där Timmel hade ett blått kakel som nog var det fulaste jag sett... :eek:
Tills jag såg det som satt på eran vägg...
Lycka till med resten och ser fram emot att få se färdigresultatet.
Måste säga MYCKET bra jobbat av er BÄGGE!
Sedan en liten kommentar om ert tidigare kakel...
Såg på "Äntligen hemma" där Timmel hade ett blått kakel som nog var det fulaste jag sett... :eek:
Tills jag såg det som satt på eran vägg...
Lycka till med resten och ser fram emot att få se färdigresultatet.
Tack för era fina kommentarer! Nu börjar det faktiskt bli klart! Som täcksida blev det till slut en MDF-skiva som jag har lämnat in till en lackeringsfirma som skall få den vit i högblank lack. Det borde bli bra, skönt att slippa grubbla mer på det projektet. 
Ang. kommentaren om Ikea, ja visst har vi till stor del utgått från IKEA när vi byggt själva köket, vilket vi i efterhand är glada för, ja förutom fadäsen med blandaren förstås.
Sedan är det ju så att i en lägenhet av denna ringa storlek lönar det sig troligtvis inte att smälla upp ett Kvänum-kök för hundratusentals kronor, eftersom de nästkommande köparna av lägenheten nog inte ser ett märkeskök som ett stort köpargument. Det är ju skillnad i en stor villa, där en familj kan tänka sig att bo i 20 års tid. Därav vårt val. Dessutom lyckades vi ju hitta ett väldigt fint kök på IKEA. 
Det kommer absolut fler bilder inom kort! På onsdag får jag min nya kamera, så räkna med en stor uppdatering efter det.Ankan skrev:
Ang. kommentaren om Ikea, ja visst har vi till stor del utgått från IKEA när vi byggt själva köket, vilket vi i efterhand är glada för, ja förutom fadäsen med blandaren förstås.
Klicka här för att svara